همتي: زيرساخت اجراي کالابرگ الکترونيکي آماده است

تاریخ انتشار : 1398/01/26

رييس کل بانک مرکزي اعلام کرد: بانک مرکزي آمادگي لازم براي اجراي کالابرگ الکترونيکي را دارد.

به گزارش ايبِنا، کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي امروز (يکشنبه) ميزبان وزيران صنعت، معدن و تجارت و اموراقتصادي و دارايي و همچنين رييس کل بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران بود.

عبدالناصر همتي پس از اين نشست گفت: از لحاظ نرم افزاري بانک مرکزي براي اختصاص کالابرگ الکترونيکي به مردم آمادگي لازم را دارد اما زمان اجراي آن منوط به تصميمي دولت است. به نوشته تارنماي مجلس شوراي اسلامي، در سيستم رفاهي بانک مرکزي اطلاعات همه سرپرست‌هاي خانوار در استان‌هاي تهران و البرز بروزرساني شده و اين افراد مي‌توانند با بهره‌گيري از کارت بانکي و ارائه کد ملي از سهميه اختصاص داده شده براي خريد گوشت که به عنوان اولين کالا در اين سامانه اجرايي شده است، استفاده کنند.

افراد واجد شرايط اخذ سهميه گوشت با مراجعه به يکي از فروشگاه هاي مجاز و با استفاده از يکي از کارت هاي بانکي معتبر مي توانند سهميه گوشت خود را دريافت کنند. اين زيرساخت بانک مرکزي براي ساير کالاهاي اساسي نيز قابل استفاده است و از سامانه‌هاي سبد کالا و مانا به طور ترکيبي بهره مي‌گيرد.

همچنين سهميه کالاهاي اساسي از جمله گوشت بر اساس اعلام وزارت کار و سازمان هدفمندي براي سرپرستان خانوارها تعريف مي‌شود. اين سامانه توسط بانک مرکزي آماده شده و آزمايش‌هاي اوليه آن نيز با موفقيت به پايان رسيده اما هنوز در فروشگاه‌هاي عرضه کننده کالاهاي اساسي اجرايي نشده است.