حدود 36 هزار ميليارد تومان تسهيلات رونق توليد پيش بيني شده است

تاریخ انتشار : 1398/02/10

رشت - ايرنا - معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران از پيش بيني حدود 36 هزار ميليارد تومان تسهيلات در راستاي رونق توليد واحدهاي صنعتي کشور براي سال جاري خبر داد.

به گزارش ايرنا محسن صالحي نيا غروب دوشنبه در بازديد از شهرک صنعتي سفيدرود رشت در جمع خبرنگاران استان افزود: علاوه بر ميزان معمول که واحدهاي صنعتي براي سرمايه ثابت و سرمايه در گردش دريافت مي کنند ، حدود 36 هزار ميليارد تومان از محل صندوق توسعه ملي و بانک ها با يارانه اي که در سه محور بازسازي و نوسازي، تکميل طرح و سرمايه در گردش پيش بيني شده ، از طريق ثبت نام در سامانه بهين ياب پرداخت مي شود .
وي تصريح کرد: 68 هزار واحد صنعتي در کشور وجود دارد که 42 هزار واحد از اين تعداد، مستقر در شهرک هاي صنعتي هستند و بايد براي بهبود وضعيت واحدهاي راکد، اهتمام داشته باشيم.
صالحي نيا خاطرنشان کرد: تسهيلات در استان ها بر اساس توجيه فني و اقتصادي در اجراي طرح ها ، نوسازي و بر اساس گردش نقدينگي که در جريان است و براساس ضوابط ، پرداخت مي شود.
مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي تاکيد کرد : اين تسهيلات براي تامين سرمايه در گردش ، تامين منابع براي اصلاح ساختار، نوسازي و بازسازي، تامين منابع واحدهايي که در حال ساخت و ساز براي رسيدن به بهره برداري هستند و البته با اولويت واحدهاي بيشتر از 60 درصد پيشرفت فيزيکي، تعلق مي گيرد .
وي خاطرنشان کرد: با توجه به شرايط کنوني، امکان توليد و صادرات براي واحدهاي توليدي که بتوانند تامين نقدينگي مناسب داشته باشند، بيشتر از سال هاي قبل فراهم است .
صالحي نيا به 37 واحد صنعتي و استقرار 838 واحد صنعتي در شهرک هاي صنعتي استان گيلان نيز اشاره و اضافه کرد: اقدامات حمايتي خوبي توسط استانداري و سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک هاي صنعتي گيلان براي رفع موانع توليدي واحدهاي صنعتي اين استان انجام شده است.
بازديد از شهرک صنعتي صومعه سرا، ديدار با استاندار گيلان، بازديد از ناحيه صنعتي يعقوبيه لنگرود و بازديد از شهرک صنعتي نقره ده آستانه اشرفيه از ديگر برنامه هاي معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در سفر دو روزه به گيلان است.