شرکت متناظر اينستکس اروپايي در ايران ثبت شد

تاریخ انتشار : 1398/02/11

شرکت سهامي خاص ساز و کار ويژه تجارت و تامين مالي ايران و اروپا با سرمايه اوليه يک ميليارد ريال و به مديرعاملي علي اصغر نوري در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسه‌هاي غيرتجاري تهران به ثبت رسيد.

به گزارش ايبِنا، اين شرکت در تاريخ دوم ارديبهشت امسال به شماره ۵۴۰۲۴۰ در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسه‌هاي غيرتجاري تهران به ثبت رسيده است.

عبدالناصر همتي رئيس کل بانک مرکزي اواخر اسفند سال گذشته اعلام کرد: ساز وکار متناسب با کانال معرفي شده از طرف سه کشور اروپايي با نام ساز وکار ويژه تأمين مالي و تجارت (STFI) بزودي در تهران ثبت مي‌شود.

وزيران امور خارجه سه کشور اروپايي آلمان، فرانسه و انگليس يازدهم بهمن‌ماه گذشته اعلام کردند کانال ويژه پرداخت اروپا و ايران تحت عنوان «ساز وکار حمايت از مبادلات تجاري ايران و اروپا' موسوم به اينستکس - INSTEX به ثبت رسمي رسيده است.

اين ساز وکار در گام نخست تجارت کالاهاي اساسي (مواد غذايي و دارو) را تحت پوشش قرار مي‌دهد؛ اما بتدريج دامنه‌اش گسترش خواهد يافت.

موضوع فعاليت اين شرکت سهامي خاص، انجام همه معاملات تجاري مذکور در قانون تجارت از جمله خريد، فروش، صادرات و واردات اعلام شده است.

ارايه خدمات تسويه و پرداخت به همه صادرکنندگان و واردکنندگان اعم از حقيقي و حقوقي و همچنين به بانک‌هاي داخلي و خارجي و نهادهاي دولتي، گشايش حساب اعتبار اسنادي، تسهيلات و اعتبارات ريالي و ارزي، ضمانت نامه ها و حواله ها، تامين مالي کوتاه مدت و بلند مدت نزد بانک ها، موسسه هاي مالي و شرکت هاي داخلي و خارجي از ديگر وظايف اين شرکت است.

از ديگر فعاليت هاي اين شرکت، اخذ و اعطاي نمايندگي به همه بانک ها و شرکت هاي داخلي و خارجي، اخذ وام و تسهيلات از همه بانک ها و موسسه هاي اعتباري داخلي و خارجي به صورت ارزي و ريالي، تعامل با اينستکس اروپايي و ساير کانال هاي مالي و شرکت ها در کشورهاي ديگر اعلام شده است.

بر اساس آگهي ثبت، از فعاليت‌هاي ديگر اين شرکت، انعقاد قرارداد و همکاري با نظام بانکي ايران و بانک‌هاي خارجي در راستاي استفاده از کانال‌هاي مالي و اروپا و ساير کشورها، ارايه خدمات مشاوره مالي به همه اشخاص حقيقي و حقوقي و انعقاد قرارداد با اشخاص حقيقي و حقوقي در همه زمينه هاي فعاليت شرکت اعلام شده است.

اعضاي هيات مديره

اعضاي هيات مديره اين شرکت شامل علي اصغر نوري، بانک رفاه کارگران (به نمايندگي فرشيد فرخ نژاد)، بانک کشاورزي (به نمايندگي شهرزاد مشيري)، بانک پاسارگاد (به نمايندگي محمدرضا جواديان) و خدمات انفورماتيک فراديس گستر کيش (به نمايندگي حميد قنبري) هستند.

مديرعامل اين شرکت علي اصغر نوري است که به مدت ۲ سال عهده دار اين مسئوليت خواهد بود. رئيس هيات مديره نيز حميد قنبري است.