سازمان خصوصي سازي نقشي در تعيين قيمت بنگاه‌هاي اقتصادي ندارد

تاریخ انتشار : 1398/02/17

وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينکه واگذاري‌ها موضوعي نيست که توسط سازمان خصوصي سازي تعيين قيمت شود، گفت: قانون‌گذار روش قيمت‌گذاري در واگذاري‌ها را تعيين کرده است.

به گزارش ايبِنا از خانه ملت، فرهاد دژپسند درباره خصوصي‌سازي و مشکلات موجود در اين زمينه، گفت: آسيب شناسي‌ هاي بسياري درباره روش‌ هاي واگذاري، قيمت گذاري و سياست هايي براي شفافيت و تقويت خصوصي سازي انجام گرفته است.

وزير اقتصاد و دارايي با اشاره به جلسه امروز هيات واگذاري، افزود: در اين جلسه درباره واگذاري باقي مانده سهام دولت در شرکت هايي که در بورس هستند تصميم گيري شد. اميدوارم در آينده اي نزديک اين پروسه طي و ابلاغ شود. اگر اين امر محقق شود گام بزرگي در واگذاري ها در محيطي شفاف انجام مي شود و منافع حاصله نيز به مردم مي رسد.

قانون گذار روش قيمت ‌گذاري در واگذاري ها را تعيين کرده است

وي اظهار داشت: قانون گذار روش قيمت‌گذاري در واگذاري ها را تعيين کرده است در حال حاضر براي قيمت گذاري از کانون کارشناسان دادگستري تيمي را درخواست کرده و اين افراد به محل موضوع واگذاري مراجعه مي‌کنند و پس از بررسي قيمت پيشنهادي را ارائه مي دهند.

وزير اقتصاد و دارايي با بيان اينکه واگذاري ها موضوعي نيست که توسط سازمان خصوصي سازي تعيين قيمت شود، ادامه داد: قيمت پيشنهادي به هيات واگذاري که متشکل از دو نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، روساي اتاق‌ هاي بازگاني و تعاون وزير دادگستري ارائه شده و بررسي و تعيين مي شود؛ بنابراين در واگذاري ها روال قانوني طي مي شود.