ريسک پذيري بازار ارز از متغيرهاي سياسي

تاریخ انتشار : 1398/02/21

رييس کل بانک مرکزي تاکيد کرد که در موضوع رمز دوم ايستاي بانکي نبايد به کسب و کارهاي نوپا لطمه اي وارد شده يا هزينه اي به مشتريان بانک ها تحميل شود.

به گزارش خبرنگار ايبِنا، عبدالناصر همتي امروز (جمعه) و در يادداشتي در صفحه شخصي خود در شبکه اجتماعي اينستاگرام نوشت: در قضيه تبديل رمز دوم ايستاي بانکي به رمز پويا به حوزه فناوري تاکيد کردم که دقت بيشتري بکنند اجراي طرح براي تأمين امنيت حساب ها، نبايستي به کسب و کارهاي نوپا لطمه بزند و در اجراي آن هيچ هزينه اي نبايد به مشتريان بانک ها تحميل شود.

وي ادامه داد: اين روزها با موج اخبار سياسي، نرخ ارز، نوسانات زيادي را تجربه کرده است که الزاما اقتصادي نيست و محصول متغيرهاي سياسي است، چرا که عوامل بنيادي اقتصادي در اين مدت تغييرات قابل توجهي نداشته اند. لذا با توجه به تغييرات مداوم شيب و جهت متغيرهاي سياسي، توجه مردم عزيز را به ريسک زياد اين بازار جلب مي کنم.

رييس شوراي پول و اعتبار خاطرنشان کرد:  در کنار تلاش هاي دولت براي افزايش صادرات نفت، کنترل هزينه ها و راه هاي مختلف تامين منابع مالي جايگزين در بودجه، من اعتقاد راسخ دارم که اجتناب از پولي کردن کسري بودجه بايد يک اصل غير قابل مناقشه باشد و بايد راه هاي ديگري را براي افزايش درآمدها دنبال کرد.