طرح «تسهيل و رفع موانع توليد» با هدف رونق توليد به تصويب رسيد

تاریخ انتشار : 1398/02/29

شوراي عالي هماهنگي اقتصادي بررسي طرح «تسهيل و رفع موانع توليد» در جهت رونق توليد و توانمندسازي بنگاه‌هاي توليدي را تصويب کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، در جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي که امروز- شنبه- به رياست رييس جمهوري و با حضور رؤساي قوه مقننه و قضائيه و ديگر اعضا تشکيل شد،بررسي طرح «تسهيل و رفع موانع توليد» در جهت رونق توليد و توانمندسازي بنگاه‌هاي توليدي تصويب رسيد.
به موجب اين تصميم، شرکت‌هاي حائز شرايط بند «ز» تبصره 10 قانون بودجه سال 97، مي‌توانند تا پايان سال 98 با تجديد ارزيابي دارايي خود، سرمايه شان را افزايش دهند و از معافيت مالياتي مربوط برخوردار گردند.
همچنين به ستاد تسهيل و رفع موانع توليد اجازه داده شد که به منظور جلوگيري از تعطيلي بنگاه‌هاي توليدي که طرح احياي توليد و ساماندهي ملي آنها به تأييد ستاد رسيده است، در مورد استمهال و تقسيط برخي از بدهي‌هاي آنها تصميم‌گيري نمايد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات هم در اين جلسه گزارشي از برنامه توليد و تأمين نيازهاي مخابراتي کشور را ارائه کرد و تصميمات لازم براي پشتيباني از گسترش خدمات مخابراتي و حمايت از بروز رساني فناوري‌هاي ارتباطي و تأمين مالي پروژه‌ها اتخاذ شد.