طراحي دوره‌هاي اعتبار مشخص براي کارت‌هاي بازرگاني

تاریخ انتشار : 1398/03/11

عزت الله يوسفيان ملا در گفتگو با خبرنگار ايبِنا با انتقاد از فعاليت خلاف قانون برخي از دارندگان کارت هاي بازرگاني، گفت: متاسفانه بسياري از اين کارت ها به هيچ وجه فعال نيست، اما در دوران انتخابات اتاق بازرگاني با صف آرايي و ارايه وعده هاي بسيار در اين راستا راي افراد اخذ مي شود.

يوسفيان ملا با تاکيد بر اينکه بارها در اينباره تذکر داده شده است، تصريح کرد: کميسيون اقتصادي مجلس بايد مصوبه فوري در خصوص کارت هاي بازرگاني داشته باشد و بازه زماني را براي فعاليت کارت هاي بازرگاني در نظر بگيرند.

وي ادامه داد: به طور مثال بايد مصوبه اي داشته باشيم که اگر براي بازه ٣ ماهه استفاده از کارت بازرگاني صورت نگيرد، آن کارت از درجه اعتبار ساقط شود. اين نماينده مردم در مجلس دهم همچنين در خصوص اجازه کارت هاي بازرگاني و برهم زدن بازار ارز گفت: متاسفانه عده اي کارت بازرگاني دارند که به هيچ وجه بازرگان نبوده و با اجاره اين کارها بازار را نيز متلاطم مي کنند.

اين نماينده مجلس با تاکيد بر اينکه وزارت صمت بايد با ورود به اين حوزه به ساماندهي کارت هاي بازرگاني اقدام کند، گفت: شارژ کردن اين کارت ها همچون کارت بنزين از سوءاستفاده هاي احتمالي جلوگيري خواهد کرد.

عضو کميسيون برنامه بودجه و محاسبات مجلس افزود: ساماندهي کارت هاي بازرگاني يکي از اقداماتي است که بايد در راستاي ساماندهي ارزي و در نهايت تحقق شعار سال و بهبود وضعيت اقتصادي کشور انجام شود.