معاون وزير: صيانت از سرمايه گذاري هاي خارجي، اولويت وزارت اقتصاد است

تاریخ انتشار : 1398/03/12

به گزارش ايرنا، سيدعلي‌محمد موسوي، عصر شنبه در جمع کارکنان مرکز خدمات سرمايه گذاري استان يزد اظهار داشت: امروز براي کمک به سرمايه گذاراني که پيش از تحريم در ايران سرمايه گذاري کرده اند تلاش کنيم.

وي افزود: در شرايط امروز که تحريم‌هاي ظالمانه عليه ايران حاکم شده راهکارهاي مختلف و ابتکاري براي دور زدن تحريم‌ها وجود دارد ولي بايد اين تهديدها را به فرصت تبديل کنيم و تمام سرمايه گذاري ها بويژه سرمايه گذاري‌هاي خرد و کم بويژه توسط کشورهاي همسايه و ايرانيان خارج از کشور حمايت کنيم.

رئيس سازمان سرمايه گذاري و خدمات اقتصادي و فني ايران با تأکيد بر لزوم تواضع مقابل سرمايه گذاران خاطرنشان کرد: برخورد مطلوب با سرمايه گذران موجب تداوم مسير فعاليت و جذب سرمايه گذاران جديد خواهد شد.

موسوي اضافه کرد: در هر صورت با توجه به اينکه عمده اقتصاد و صادرات ايران بر مبناي نفت است بايد به سمت سرمايه گذاري‌هاي غيرتحريمي و استفاده از ظرفيت‌هاي مختلف هر استان برويم.

وي وضعيت استان يزد در بخش سرمايه گذاري را خوب دانست و گفت: بايد تلاش کرد تا استان يزد بهشت سرمايه گذاري شود و در اين راستا لازم است تا گزارش‌هاي تخصصي و کارشناسي در حوزه‌هاي مختلف سرمايه گذاري توسط کارشناسان اين مرکز تهيه و به انگليسي ترجمه و ارائه شود.

مدير کل امور اقتصادي و دارايي استان يزد هم در اين نشست با ارائه گزارشي از وضعيت سرمايه گذاري استان گفت: زيرساخت‌هاي لازم براي اين بخش در استان فراهم است و اميدواريم بتوانيم با عبور از تحريم‌ها به رونق سرمايه گذاري دست يابيم.

علي نمازي افزود: در شرايط تحريم نيز تلاش خود را براي جذب سرمايه گذاري به کار خواهيم گرفت و همه چيز را براي دست يافتن به شرايط بهتر آماده خواهيم کرد.

وي گفت: سال گذشته ۱۱ مجوز سرمايه گذاري خارجي با حجم سرمايه گذاري ۷۵۰ ميليون يورو براي استان صادر شد و ۲۷ ميليون يورو براي شش طرح سرمايه گذاري خارجي در استان جذب شد.