۱۰۰ درصد اظهارنامه‌هاي مالياتي الکترونيکي شد

تاریخ انتشار : 1398/03/18

به گزارش خبرنگار ايبِنا، سيدکامل تقوي نژاد در مراسم توديع و معارفه روساي قديم و جديد سازمان مالياتي که با حضور فرهاد دژپسند وزيراموراقتصادي و دارايي برگزار شد با بيان اينکه مهم‌ترين سياست سازمان را در دوره فعاليت اعتمادسازي قرار داده بودم، گفت: در مقوله هاي مختلف اقتصادي و استفاده از ظرفيت هاي قانوني تلاش کرديم.

رييس کل سابق سازمان مالياتي با اشاره به تحقق بيش از ۹۵ درصد درآمد مالياتي در سال‌هاي گذشته، اظهار داشت: پيشي گرفتن درآمد مالياتي از نفت يک دستاورد بزرگ است.

وي ادامه داد: دستورالعمل‌ها و مقررات جديدي تصويب و اجرايي شد و در زمينه وصول ماليات‌ها مورد استفاده قرار گرفت. در زمينه اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده دستاورد خوبي حاصل شد و درآمدهاي ارزش افزوده از درآمدهاي ماليات مستقيم پيشي گرفت.

تقوي نژاد با بيان اينکه،در زمينه استرداد ماليات بر صادرات دستاورد داشتيم، اظهار داشت: در بخش ماليات بر ارزش افزوده، صندوق‌هاي مکانيزه فروش را داريم که بايد اجرايي شود. اين موضوع بحث اجتماعي پردامنه‌اي دارد و سازمان بايد با انعطاف با آن برخورد کند.

رييس کل سابق سازمان مالياتي گفت: ۱۰۰ درصد اظهارنامه‌ها امروز به صورت الکترونيکي دريافت مي شود و ۶ ميليون اظهارنامه در اختيار سازمان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ايبِنا، سرپرست سابق سازمان امور مالياتي نيز در  اين مراسم  با اشاره به اينکه در طرح جامع مالياتي تلاش بسيار زيادي انجام شد، گفت: سيستم يکپارچه مالياتي مي‌تواند تمامي برنامه‌ها را به سرانجام برساند.

محمدقاسم پناهي اظهارداشت: مدت هاست که ديگر نيروي خارجي در بخش زيرساختي سازمان مالياتي فعاليت ندارد و تمامي کارها در اختيار نيروي داخلي است.

وي ادامه داد: اولين گام تحول مالياتي در سال ۸۰ شروع شد و پس از آن آيين نامه ها و بخشنامه هايي به تصويب رسيد. همچنين در سال ۸۴ در بخش تحول مالياتي برنامه ريزي و نقشه راه تدوين شد.

وي افزود: امروز ماليات بر ارزش افزوده به عنوان يک درآمد پايدار مالياتي شناخته مي شود. سال گذشته حدود يک ميليون و ۷۰۰ هزار پرونده مالياتي به صورت مستقيم و سيستمي قطعي شد و براي امسال دو ميليون پرونده را در نظر گرفته ايم.