حق عضويت صرافان براي حضور در بازار متشکل ارزي ۲۵ ميليون تومان شد

تاریخ انتشار : 1398/03/26

محمود شکسته‌بند در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه شب گذشته صاحب‌نظران، صرافان و اعضاي هيأت مديره بازار متشکل ارزي با رئيس کل بانک مرکزي گفت: اين جلسه در مجموع به مسائل مرتبط با شرکت بازار متشکل ارزي پرداخت و آئين نامه‌ها و مقررات مرتبط با آن با حضور رئيس کل بانک مرکزي بررسي شد.

مديرعامل شرکت بازار متشکل ارزي افزود: بر اساس تصميم جديدي که در نتيجه تعامل بازار متشکل ارزي با صرافان صورت گرفت، حق عضويت صرافي‌ها براي حضور در اين بازار، ۲۵ ميليون تومان تعيين شد تا صرافان بيشتري بتوانند در اين بازار به فعاليت بپردازند؛ بر اين اساس تقريباً همه صرافي‌ها مي‌توانند عضو شوند، چراکه حق عضويت کاهش يافته و برخي صرافي‌هايي که گلايه داشتند به دليل حق عضويت بالا امکان حضور ندارند، مي‌توانند اکنون وارد شوند.

وي تصريح کرد: تصور ما بر اين است که بين ۶۰ تا ۷۰ صرافي حتي حساب بانکي خود را نيز براي حضور در بازار متشکل ارزي باز کرده‌اند و مابقي نيز در حال گشايش و افتتاح حساب و تکميل و تشکيل پرونده هستند.

شکسته‌بند ادامه داد: تمامي مقدمات براي اجراي آزمايشي بازار متشکل ارزي فراهم شده و اميدواريم به زودي بتوانيم شاهد راه‌اندازي اين بازار باشيم؛ اين احتمال البته وجود دارد که در اوايل تير، اين بازار آغاز به کار کند.