ذخيره‌ ۴.۲ ميليون تن کالاهاي اساسي در بنادر کشور

تاریخ انتشار : 1398/04/22

به گزارش ايسنا، فرهاد دژپسند در نشست با فعالان اقتصادي استان هرمزگان با بيان اينکه سياست‌گذاري‌ها در کشور به گونه‌اي است که فعالان اقتصادي بدون دغدغه در راستاي تعالي اقتصاد اقدام کنند، عنوان کرد: در شرايط امروز فعالان اقتصادي و بخش خصوصي با حضور در عرصه اقتصاد بايد نقش خود را به خوبي ايفا کنند.

وي ادامه داد: ما نيز در راستاي ايجاد بستر مناسب براي فعاليت روان و بدون دغدغه فعالان اقتصادي تلاش مي‌کنيم.

وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينکه تصميمات دولت در راستاي تقويت توليد است، افزود: در شرايط امروز تقويت توليد به رونق اقتصادي کمک مي‌کند.

دژپسند تصريح کرد: بالغ بر ۸۵ درصد واردات کشور نيز کارکرد رونق توليد دارد و موجب تقويت توليد مي‌شود.

وي از ذخيره سازي قابل توجه کالاهاي اساسي خبر داد و بيان کرد: در سال جاري در حوزه توليدات کشاورزي رشد قابل توجهي را شاهد بوده‌ايم که عمده اين محصولات دربرگيرنده کالاهاي اساسي هستند. همچنين واردات کالاهاي اساسي نيز به مقدار کافي انجام شده و شاهد تأمين و توزيع اين کالاها در سراسر کشور هستيم.

وزير امور اقتصادي و دارايي خاطرنشان کرد: با وجود تمامي اقدامات دشمنان اما شاهد هستيم که در بنادر کشورمان کشتي‌هاي متعددي جهت تخليه و بارگيري کالا پهلوگيري مي‌کنند.

دژپسند اظهار کرد: تلاش ما بر اين است که روند ترخيص کالا از طريق بنادر و گمرکات با سرعت مناسبي انجام شود و اين زمان را تا حد امکان کاهش دهيم اما در عين حال بايد الزاماتي همچون مسائل استاندارد، ايمني و بهداشت نيز رعايت شود.

وي به اقدامات صورت گرفته در راستاي رونق مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: يکي از اقدامات اساسي در اين حوزه جذب سرمايه گذاري خارجي در مناطق آزاد است که اقدامات بزرگي در اين راستا در حال انجام است.