تشکيل ۶ اتاق فکر جديد در وزارت اقتصاد

تاریخ انتشار : 1398/04/31

به گزارش ايبِنا، پيمان ميراب آستانه در آيين رونمايي از «شبکه تعاملي تحليل گران جوان اقتصاد ايران» که در نمايشگاه الکامپ و در حضور وزير امور اقتصادي و دارايي اتفاق افتاد، با بيان اين مطلب افزود: سه هدف اصلي افزايش تعامل موثر با نخبگان و خبرگان اقتصادي جوان، بهره‌گيري از تمامي ظرفيت‌هاي علمي و تخصصي و توانايي‌هاي جوانان در فرآيند تصميم سازي و تنظيم سياست‌هاي اقتصادي کشور و بهره‌مندي از آخرين يافته‌هاي علمي و ايده‌هاي نوآورانه و خلاقانه در حوزه‌هاي مرتبط با علوم اقتصادي و حوزه وظايف اين وزارتخانه در طراحي اين شبکه مدنظر بوده است.

وي اظهار داشت: انتظار مي رود تحليل گران جوان اقتصاد کشور با ورود به تازه هاي گفتماني، سياستي، علمي و فناوري در حوزه هاي موضوعي مختلف در سطح ايران و جهان و شناخت دقيق و به موقع نيازها و مشکلات روز جامعه از طريق اين شبکه نسبت به ارائه ايده‌هاي خلاقانه و نوآورانه و پاسخ هاي درخور و متناسب و همچنين پيشنهاد سياست‌هاي اقتصادي متناسب و سازوکارهاي اجرايي آن اقدام کنند.

دستيار وزير امور اقتصاد و دارايي با بيان اينکه شبکه تحليل گران جوان اقتصاد ايران در مرحله اول در ۶  اتاق فکر، بر مبناي اولويت‌هاي حاضر وزارت اقتصاد طراحي‌ شده است، افزود: «اقتصاد کلان»، «فضاي کسب‌وکار»، «بازارهاي مالي و تجارت»، «ماليه دولت و نظارت مالي»، «اقتصاد هوشمند» و «مديريت دارايي‌ها و بدهي‌هاي دولت» شش اتاق فکر اين شبکه هستند.

دستيار وزير امور اقتصادي و دارايي درباره نحوه عضويت علاقه‌مندان در اين شبکه تصريح کرد: فارغ‌التحصيلان و دانشجويان دوره دکتري و فارغ‌التحصيلان مقطع کارشناسي ارشد در رشته‌هايي ازجمله اقتصاد، مديريت، حسابداري و ساير رشته‌هاي مرتبط در داخل و خارج از کشور بعد از احراز شرايط مي‌توانند عضو شبکه تعاملي تحليلگران جوان اقتصاد ايران شوند.

پيمان ميراب آستانه درباره شرايط احراز نيز افزود: اعضاي شبکه تحليل گران جوان اقتصاد ايران بايد حداقل حائز يکي از اين شروط باشند: «مدرک تحصيلي کارشناسي ارشد با معدل بالاي ۱۷»، «دو مقاله علمي و پژوهشي»، «پنج يادداشت ترويجي و سياست‌گذاري» و «سه گزارش کارشناسي يا طرح پژوهشي. »

دستيار وزير اقتصاد در ادامه از طراحي مکانيزم هاي انگيزشي شامل ابعاد مادي و معنوي در حمايت و تشويق فعالين اين شبکه خبر داد و اظهار داشت، حمايت از انتشار پژوهش هاي منتخب در نشريات مرتبط، برخورداري از فرصت‌هاي آموزشي، مطالعاتي، اعطاي پاداش نقدي و مشارکت افراد منتخب در اجراي طرح‌هاي پژوهشي از جمله سازوکارهاي تشويقي است.

وي در پايان يادآور شد، علاقه مندان براي عضويت در اين شبکه و پيگيري اخبار تکميلي و چگونگي فعاليت آن مي توانند  به آدرس اينترنتي  Econet.mefa.ir  مراجعه کنند.