همتي برنامه‌هاي آتي اقتصاد ايران را اعلام کرد

تاریخ انتشار : 1398/05/05

به گزارش ايسنا، عبدالناصر همتي در يادداشتي به مناسب يکسالگي حضور خود در بانک مرکزي به عنوان سياست‌گذار و رئيس کل اين بانک، نوشت:"

يک سال از زماني که فعاليت خود را در بانک مرکزي شروع کردم گذشت. آن ايام تلخ، روزهاي سختي براي تمام آحاد اقتصادي بود. همزمان با تنگ‌تر شدن حلقه فشار اقتصادي و رشد شتابان نرخ ارز، با درک شرايط بسيار خطير کشور، اين مسئوليت سنگين را پذيرفته و با خداي خود عهد بستم که تمام توانم را براي خنثي‌سازي فشارها و بهبود شرايط اقتصادي مردم به‌کار گيرم. لطف خدا، دعاي مردم، حمايت قاطع مقام معظم رهبري و پشتيباني رياست محترم جمهور، به همراه تکيه بر آموزه‌هاي اقتصادي موجب شد مهمترين هدف دشمنان که به اعتراف خودشان، نابودي پول ملي به عنوان مقدمه فروپاشي کشور بود، محقق نشود.

امروز بنده و همکارانم در بانک مرکزي از اينکه در يکي از حساس‌ترين مقاطع تاريخ کشور، توانستيم سهم کوچکي در مقاومت همه‌جانبه و پيروزي مردم ايران در اين توطئه بزرگ داشته باشيم، بر خود مي‌باليم. ثبات نسبي حاکم بر بازارها از آشکار شدن آغاز شکست تلاش دشمنان ايران حکايت مي‌کند. اما با تمام وجود مي‌پذيرم که به خاطر شوک ايجاد شده در بازارها و تورم ناشي از آن زندگي اقتصادي بخش وسيعي از هموطنان در تنگنا قرار گرفته است.

طبيعي بود که تمام تلاش حقير و همکارانم در اين مدت صرف جلوگيري از انتشار بيشتر شوکها در اقتصاد و کنترل شاخص‌هاي کلان باشد. در ادامه مسير، حفظ و تقويت ارزش پول ملي، مهار تورم، کمک به رونق توليد و رشد اقتصادي و اصلاح نظام بانکي؛ برنامه‌هاي بعدي خدمتگزاران شما مردم عزيز در بانک مرکزي است".