تشکيل نمايندگي ويژه سازمان سرمايه‌گذاري در مناطق آزاد

تاریخ انتشار : 1398/05/06

به گزارش ايبِنا به نقل از فرينا، امروز شنبه (۵ مردادماه) نشست بررسي و پيگيري اجراي تفاهم نامه دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي با سازمان سرمايه گذاري و کمک هاي اقتصادي و فني ايران برگزار شد. در اين نشست که با حضور مرتضي بانک مشاور رييس جمهور و سيدعلي موسوي معاون وزير و رييس کل سازمان سرمايه گذاري و کمک هاي اقتصادي و فني در شوراي معاونين و مديران عامل برگزار شد، بر استانداردسازي بسته هاي سرمايه گذاري، آموزش افراد ذيربط با حوزه هاي جذب سرمايه گذاري در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي و همچنين معرفي ظرفيت ها و پتانسيل ها سرمايه گذاري در اين مناطق به سرمايه گذاران خارجي تاکيد شد.

يادآور مي شود؛ اين تفاهم نامه آذرماه سال ۹۶ با هدف همکاري و هم افزايي در تشويق و حمايت از سرمايه گذاري خارجي و معرفي فرصت هاي و پتانسيل هاي اقتصادي و سرمايه گذاري در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي به امضاي مرتضي بانک مشاور رييس جمهور و دبيرشورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي و محمد خزاعي معاون وزير و رييس کل سازمان سرمايه گذاري و کمک هاي اقتصادي و فني ايران رسيد.

اين تفاهم‌نامه به منظور افزايش توان برون‌گرايي اقتصادي ملي و استفاده از ظرفيت مشارکت بخش خصوصي و سرمايه‌گذاري خارجي در طرح‌هاي مختلف اقتصادي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي کشور با هدف تسهيل و گسترش توليد و صادرات، انتقال فناوري و تامين منابع لازم براي بهره‌گيري حداکثري کشور از ظرفيت‌هاي سرمايه‌گذاري اين مناطق، به امضاي طرفين رسيد.

گفتني است؛ از جمله مفاد مهم اين تفاهم‌نامه همکاري مي توان به تهيه فهرست به روز شده فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري جهت ارائه به سرمايه‌گذاران خارجي، همکاري در زمينه جذب سرمايه ايرانيان مقيم خارج از کشور، تلاش براي ارائه ترتيبات نهادي و حقوقي لازم به منظور تبديل فرصت‌هاي تجاري شرکت‌هاي مهم بين‌المللي صاحب بازار در ايران به سرمايه‌گذاران خارجي و توليدي در کشور، تلاش جهت اصلاح و يا حذف موانع و مقررات زائد در ازاي توسعه سرمايه‌گذاري و نيز همکاري در زمينه آموزش مشارکت با شرکاي خارجي، نحوه مذاکرات، عمليات بانکي، فاينانس، بازارهاي بين‌المللي و ... اشاره کرد.

  •