تاثير حذف چهار صفر از پول ملي بر بازار سرمايه مثبت است

تاریخ انتشار : 1398/05/12

تهران- ايرنا- مدير عامل شرکت بورس تهران با بيان اينکه تاثير حذف چهار صفر از پول ملي در بازار سرمايه مثبت ارزيابي مي شود، افزود: هر چه قيمت سهام از ديد سهامدار کمتر باشد ريسک کمتري را در ذهن خود محاسبه مي کند و به لحاظ ذهني از آمادگي لازم براي سرمايه‌گذاري برخوردار مي شود.

علي صحرايي امروز (جمعه) در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا به حذف چهار صفر از پول ملي و تاثير آن بر بازار سرمايه تاکيد و بيان کرد: با اين اتفاق ديگر ريسک چنداني بر سهم هايي که قيمت بسيار پاييني دارند تحميل نمي شود.
به گفته وي، کليات اين موضوع  اکنون از سوي دولت بررسي شده است حال بايد منتظر ماند و ديد که اين موضوع در مجلس مصوب مي شود يا خير؟
صحرايي اظهار داشت: مطالعات جهاني نشان دهنده رشد اقتصاد کلان است که طبق مطالعات صورت گرفته رشد تورم کاهش مي يابد و بعد از آن رشد اقتصادي صورت مي گيرد.
مديرعامل شرکت بورس تهران به آماده سازي بستر لازم براي حذف چهار صفر از پول ملي اشاره و بيان کرد: مسير لايحه و تصويب اين اقدام و آماده سازي زيرساخت فني آن زمان بر است که اکنون زمان مناسبي براي اجراي اين اقدام است.

وي اظهار داشت: حذف صفر از پول ملي به تنهايي نمي‌تواند تاثير چنداني را در اقتصاد کشور داشته باشد اما اگر برنامه‌هاي ديگري در کنار حذف صفر از پول ملي در دستور کار قرار گيرد مي‌توان نسبت به آثار مثبت آن در کشور اميدوار بود.
صحرايي با بيان اينکه شاهد تجربه اين اتفاق در ديگر کشورها بوده ايم، افزود: تقريبا ۵۰ کشور در زمان هاي مختلف دست به چنين اقدامي زدند، بارزترين آن مربوط به آلمان است که در اين زمينه موفق عمل کرد.
مديرعامل شرکت بورس تهران به برنامه‌هاي گسترده‌اي که در اين زمينه به اجرا در آمده است اشاره کرد و گفت: نگرش‌هاي موجود در اين زمينه بايد در سطح جامعه تغيير کند که اميدواريم از طريق برنامه‌ريزي صورت گرفته توسط دولت اين موضوع به خوبي اجرايي شود.
وي در پايان با بيان اينکه اميدواريم سياست پولي و بانکي کشور به گونه‌اي باشد که منجر به افزايش رشد اقتصادي شود، افزود: براساس مطالعات صورت گرفته از سوي نهادهاي معتبربين المللي، از سال ۲۰۲۰ به بعد در کشور با رشد مثبت اقتصادي روبرو خواهيم بود که اميدواريم حذف صفر آثار مثبتي را که در دنيا با خود به همره داشته است در ايران هم شاهد باشيم.