اولويت نخست بانک توسعه صادرات تعامل با صادرکنندگان است

تاریخ انتشار : 1398/05/14

کرج - ايرنا - مديرعامل و رئيس هيات مديره بانک توسعه صادرات ايران اولويت نخست اين بانک را تعامل نزديک با صادرکنندگان عنوان کرد و رفع موانع موجود در مسير توسعه صادرات با همکاري و هماهنگي بخش خصوصي را مورد تاکيد قرار داد.

به گزارش ايرنا ، علي صالح آبادي روز يکشنبه در نشست هم انديشي با صادر کنندگان و بازرگانان در اتاق بازرگاني استان البرز  اظهار داشت: حضور مستمر کارشناسان اين بانک در همه استانها با هدف ارتباط تنگاتنگ با صادرکنندگان و تهيه و دستيابي به راهکارهاي مناسب براي رفع چالش هاي موجود در مسير صادرات و حضور فعال در بازارهاي صادراتي در دستور کار بانک توسعه صادرات ايران قرار گرفته است.  

وي با اشاره به طرح مشکلات صادرکنندگان استان البرز در بحث مسائل ريالي و ارزي اظهار داشت: ما تسهيلات اين استان را نسبت به گذشته افزايش مي دهيم.

صالح آبادي افزود:  تاکنون ۱۱۶ ميليون يورو  تسهيلات ارزي به صادرکنندگان البرزي پرداخت کرده ايم که کل تعهدات ما امسال معادل ۲۲۰ ميليارد تومان در اين استان است۔

مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران  گفت: طبق تفاهم  با بانک مرکزي، ارز حاصل از صادرات در همان روز دريافتي به ريال تبديل خواهد شد.

وي بيان داشت : در بخش حواله ارزي ما مي توانيم در شعب خارج از کشور  ارز صادرکنندگان  را دريافت تا ضمن تسهيل در جابجايي ارز  و رفع تعهد ارزي، وجه آنان را نگهداري کنيم.

صالح آبادي  با اشاره به اينکه ايران در حوزه دانش بنيان ها جزو کشورهاي پيشرو است، گفت: ما در بحث فناوري نانو رتبه چهارم را در دنيا داريم و بيش از ۱۰۰ ميليون دلار در حوزه نانو در سال ۹۷ صادرات داشته ايم.