بانک مرکزي پيشگام انعقاد پيمان‌هاي پولي دو يا چند جانبه

تاریخ انتشار : 1398/05/23

زهرا سعيدي مبارکه در گفتگو با خبرنگار ايبِنا با تاکيد بر ضرورت ارتباط گيري با کشورهاي مختلف در قالب انعقاد پيمان هاي پولي دو يا چند جانبه، گفت: خوشبختانه در اين راستا بانک مرکزي با توجه به اهميت موضوع به تشکيل کارگروه ويژه بررسي پيمان دوجانبه ارزي اقدام کرده است.

نماينده مردم مبارکه در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه انعقاد پيمان هاي پولي دو يا چند جانبه فرآيند مطلوبي در جهت گشايش هاي اقتصادي است، افزود: هر چند اين طرح در کميسيون اقتصادي مجلس رد شد، اما اميد داريم با توجه به اهميت موضوع در صحن علني مجلس با استقبال نمايندگان تصويب شود.

وي با تاکيد بر اينکه فرصت‌هاي زيادي در حوزه انعقاد پيمان ارزي با طرف‌هاي تجاري به دست مي آيد، تصريح کرد: تعلل در اين حوزه به راحتي اين فرصت ها را از دست داده و منجر به فرصت سوزي هاي بزرگ اقتصادي مي‌شود.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، با بيان اينکه با جديت در انعقاد چنين پيمان هاي پولي مي توان به آينده صادرات و واردات مطلوب اميد داشت، گفت: خوشبختانه با درک اهميت اين موضوع از سوي بانک مرکزي گام هاي مثبتي نيز در حال برداشته شدن است.

سعيدي مبارکه با تاکيد بر اينکه بسياري از کشورهاي پيشرفته با انعقاد چنين پيمان هاي پولي و بانکي توانسته اند وضعيت اقتصادي خود را بهبود ببخشند، افزود: در حال حاضر با توجه به فرصت پيش آمده ما نيز بايد بتوانيم ضمن کاهش خروج ارز زمينه بهبود وضعيت اقتصادي را با اين ظرفيت فراهم کنيم.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، با بيان اينکه اراده ملي کشورها و بانک هاي مرکزي آنها جهت تحقق اين امر تاثير گذاري بسياري در موفقيت هاي اين نوع پيمان نامه ها دارند، تصريح کرد: خوشبختانه عزم بانک مرکزي در اين حوزه جزم شده از اينرو مسير روشني پيش رو داريم.