۴ نکته همتي درباره ثبات بازار

تاریخ انتشار : 1398/06/03

به گزارش ايبِنا، ‌ دکتر عبدالناصر همتي در يادداشت اينستاگرامي جديد خود نوشت: طي دو الي سه ماه گذشته در پست هاي اينستاگرامي و مصاحبه هايي که با رسانه ها داشتم، از ثبات نسبي حاکم در بازار ارز و به تبع آن در ساير بازارها، ياد کرده و از کاهش تدريجي نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه، به عنوان نشانه هاي حرکت به سمت ثبات ياد کردم.

در اين زمينه، چند نکته را بايد توضيح دهم:

 ۱. ثبات بازار قطعا به معناي توقف يا کاهش قيمت ها و رفع فشار اقتصادي بر طبقات درآمدي متوسط و پائين جامعه، نيست و صرفا شکست فشار حداکثري آمريکا، در نيل به اهدافش را نشان مي دهد. لذا حمايت از اقشار با درآمد ثابت و پايين بايستي با جديت پيگيري شود.

 ۲. در کنار برنامه ريزي هاي دولت، اميد به بهبود شرايط، با توجه به عزمي که در توليدکنندگان و نيز اخبار واصله از گوشه و کنار کشور در تلاش براي رونق توليد ملي مي رسد، به شدت نسبت به شش ماه پيش فزوني يافته است.

 ٣. تلاش ها براي افزايش درآمدهاي ارزي ناشي از صادرات نفت و فرآورده هاي نفتي و مهم تر از همه صادرات غيرنفتي به روش هاي مختلف در حال گسترش است.

 ۴. تلاش کشورهاي همراه با تحريم، براي فاصله گرفتن از اشتباه خود و از همه مهم تر، ارائه برخي از پيشنهادها، براي کسب رضايت ايران، جهت پذيرش مذاکره، سيگنال هاي مهمي است از پيروزي مردم ايران در صحنه مقاومت اقتصادي و نيز قدرت نمايي اش در منطقه.

  •