درج عنوان "وابسته به بانک سپه"در تابلو بانک‌هاي ادغامي

تاریخ انتشار : 1398/06/04

به گزارش خبرنگار ايبِنا، موضوع ادغام بانک‌ها از اواخر سال گذشته مطرح شد که به گفته کارشناسان و صاحب نظران پولي و بانکي، پاسخي به چالش هاي پيش رو نظام بانکي و راهکاري براي مقابله با آنها است. ادغام بانک‌هاي انصار، قوامين، حکمت ايرانيان، مهر اقتصاد و موسسه اعتباري کوثر اقدامي بي سابقه در تاريخ نظام بانکي کشور خواهد بود.

فرآيند ادغام بانک‌هاي يادشده در بانک سپه بر اساس مصوبات شوراي پول و اعتبار و شوراي عالي هماهنگي اقتصادي (سران سه قوه) از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و بر اساس برنامه‌اي جامع، هماهنگ و موثر در مسير اصلاح نظام بانکي کشور و ساماندهي بازار پول در حال انجام است.

طبق برنامه در نظر گرفته شده قرار است که در ابتدا تابلوي تمامي شعب اين بانک‌ها به نام بانک سپه تغيير کند تا در سال‌هاي آينده به مرور زمان تعدادي از اين شعبه‌ها تعطيل شوند و تعداد شعب به تدريج کاهش يابد.

بر همين اساس، طبق تازه ترين تصميم کميته ادغام بانک‌ها، الصاق برچسب "وابستگي به بانک سپه" در دستور کار بانک‌هاي انصار، قوامين، مهر اقتصاد، حکمت ايرانيان و موسسه کوثر قرار گرفته و آنها ملزم هستند تا اوايل شهريور اين برچسب را در زير تابلوها و پشت شيشه تمام شعب خود نصب کنند.

براساس پيگيري‌هاي خبرنگار ايبِنا، شعب اين پنج بانک برچسبي با عنوان "وابسته به بانک سپه" را در تابلوهاي خود الصاق کرده‌اند که مي توان اين اقدام را گامي جديد در پروسه ادغام اين بانک ها تلقي کرد.

طبق اعلام بانک مرکزي، مراحل ادغام با نظارت کامل و با دقت در حال پيشرفت است و رييس کل بانک مرکزي نيز شخصاً مراحل کار را پيگيري مي‌کند تا هيچگونه وقفه‌اي در خدمات‌رساني به مشتريان اين موسسات و بانک‌ها ايجاد نشود.

همچنين حق و حقوق سهامداران و سپرده‌گذاران با هيچ مشکلي مواجه نخواهد شد و ادغام تا پله آخر به صورت کاملاً کنترل شده و تحت نظارت بانک مرکزي پيش خواهد رفت. از سويي نمايندگان بانک سپه در واحدهاي ادغام شونده مستقر شده و کليه امور طبق برنامه از پيش تعيين شده در حال انجام است.