سرمايه گذاري ۱۵ميليون دلاري بخش خصوصي در منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس

تاریخ انتشار : 1398/06/09

با ساخت و بهره برداري از اين کارخانه بخشي از فرو آلياژ و کورد واير مصرفي مورد نياز کشور که هم اکنون از طريق واردات تامين مي‌ گردد، برطرف مي‌شود.

مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس شامگاه چهارشنبه با اشاره به انعقاد قرارداد ۱۵ ميليون دلاري با بخش خصوصي، گفت: ظرفيت ساليانه اين کارخانه ۴۱ هزار تن است که در زميني به مساحت سه هکتار ساخته مي شود.

حسن خلج طهراني با بيان اينکه عمليات اجرايي ساخت اين کارخانه تا سه ماه آينده آغاز مي شود، افزود: با بهره برداري کامل از اين کارخانه تا دو سال آينده براي ۵۰ نفر شغل ايجاد مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: اين کارخانه امکان توليد انواع فرو آلياژ نظير فروسيليکون، فرومنگنز، فروکروم و فرو سيليس را ک مواد اوليه و لوازم در صنايع فلزي و فولادي مي باشد را فراهم مي‌کند.

استان هرمزگان داراي موقعيتي استراتژيک در سطح ملي است که دسترسي به آب‌هاي آزاد، جزاير ۱۴ گانه، همجواري با کشورهاي حاشيه خليج فارس، نزديکي به استان‌هاي معدني کشور (يزد، کرمان) وجود منابع عظيم نفت و گاز و مواد معدني، ۲پالايشگاه نفت، يک پالايشگاه گاز، بزرگ‌ترين بنادر تجاري و مسافربري (شهيد رجايي و شهيد باهنر) جذب بيشترين درآمدهاي گمرکي، ۲ منطقه آزاد تجاري قشم و کيش و يک منطقه آزاد مصوب درحال انجام زيرساخت‌ها (جاسک) و شش منطقه ويژه اقتصادي از جمله مهم‌ترين عوامل اهميت همه جانبه اين استان به شمار مي‌روند.

منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس با دارا بودن اسکله اختصاصي مجهز به نوار متحرک تخليه و بارگيري به طول ۳۲ کيلومتر به عنوان قطب توليد فولاد و آلومينيوم و فلز روي با جذب ۴ ميليارد دلار سرمايه گذاري در يک دهه گذشته و ايجاد اشتغال پايدار براي ۱۱ هزارو ۵۰۰ نفردر ۱۳ کيلومتري غرب شهر بندرعباس قرار دارد.

فراهم آوردن شرايط جذب سرمايه گذار داخلي و خارجي و هدايت آنان در جهت احداث واحدهاي صنعتي و معدني انرژي بر و فرآوري مواد معدني و همچنين رشد توسعه اقتصادي، افزايش فرصت‌هاي شغلي، افزايش و توسعه فنآوري هاي جديد حوزه توليد، مهارتهاي مديريتي، ارتقاي کيفيت توليدات و افزايش توان صادرات به منظور رقابت در بازارهاي جهاني ازجمله مهم‌ترين اهداف ترسيم شده اين منطقه است.