رونق توليد راهکاري براي کاهش معوقات بانکي

تاریخ انتشار : 1398/06/23

حميدرضا فولادگر در گفتگو با ايبِنا با انتقاد از حجم بالاي معوقات بانکي و مشکلاتي که ايجاد کرده است، گفت: رونق توليد يکي از مهم ترين اقداماتي است که مي‌تواند به کاهش حجم معوقات بانکي کمک کند.

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه با شرايط فعلي اقتصاد حجم معوقات بانکي افزايش يافته است، افزود: اگر دولت عزم خود را براي کمک به واحدهاي توليدي جزم کند به طور حتم با کاهش معوقات بانکي چرخش منابع مالي در اقتصاد نيز با سرعت بيشتري صورت مي گيرد.

وي با تاکيد بر ضرورت دسته بندي معوقات بانکي، تصريح کرد: بايد معوقات از حيث جاري يا غير جاري و روش هاي تامين آن ها دسته بندي شوند تا طبق اولويت ها وصول آن ها در دستور کار قرار بگيرد.

فولادگر با بيان اينکه بسياري از معوقات بانکي طبق قانون رفع موانع توليد اجازه استمحال دارند، گفت: طبق قوانين موجود دولت بايد با بخشش جرايم برخي وام ها زمينه تصويه آن ها را فراهم کند.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، با تاکيد بر اينکه در خصوص تصويه برخي وام هاي معوق خلاء قانوني وجود دارد، افزود: در اين رابطه مجلس آماده اصلاح قوانين يا وضع قوانين جديد براي کمک به شبکه بانکي است.

وي ادامه داد: بانک مرکزي بايد ليستي از معوقات بانکي با توجه به اولويت ها تهيه کرده و در صورت لزوم بر همکاري مجلس در خصوص تعيين تکليف آنها حساب کند. رييس کميسيون ويژه حمايت از توليد ملي يادآور شد: بايد شرايطي فراهم شود که اخذ تسهيلات جديد از سوي واحدهاي توليدي منوط به تصويه وام قبلي باشد که براي اين مهم بانک مرکزي بايد ليستي از واحدهاي خوش حساب و بد حساب تهيه کند.

  •