گسترش مراودات غيرسوئيفتي با کشورها

تاریخ انتشار : 1398/07/07

شهاب نادري در گفتگو با خبرنگار ايبِنا با اشاره به برقراري ارتباط بانکي ميان ايران و روسيه بدون سوئيفت، گفت: اين اقدام گام بزرگي در راستاي گسترش مبادلات تجاري بوده و مي‌تواند با رفع بسياري از مشکلات، زمينه واردات مواد اوليه و موارد ضروري را فراهم کند.

نماينده مردم پاوه در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه برقراري ارتباط تجاري با ايران آرزوي ديرينه بسياري از کشورها است، افزود: حال که سوئيفت برقرار نشده بايد با راهکارهاي ديگري اين مراودات از سر گرفته شود.

وي با تاکيد بر اينکه با راه اندازي ارتباط بانکي ميان ايران و روسيه به علت استفاده از پول رايج دو کشور در اين مراودات ارزش پول ملي ما افزايش مي يابد، تصريح کرد: بايد از اين شيوه در مرودات با ساير کشورها نيز استفاده کنيم تا ارزش پول ملي به جايگاه قبلي خود بازگردد.

نادري ادامه داد: از مزاياي ديگر مراودات بانکي بدون سوئيفت حذف دلار بوده که با اين اقدام تاثير گذاري اين نوع ارز بر اقتصاد نيز به حداقل ممکن خواهد رسيد.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، با بيان اينکه بايد ارتباط اقتصادي و تجاري خود با دنيا را تقويت کنيم، گفت: آمريکا و کشورهاي استکباري سعي در دور کردن ايران از اقتصاد جهاني دارند که با اتخاذ چنين تدابيري نقشه هاي آنها نقش بر آب خواهد شد.

نادري با تاکيد بر اينکه بسياري از کشورها در تلاش براي به حداقل رساندن سهم دلار در مراودات خود دارند، افزود: ما نيز بايد به اين سمت و سو حرکت کنيم تا با نوسانات ارزي درگير تنش اقتصادي نشويم.