برنامه اجرايي اصلاح نظام بانکي به رئيس جمهوري تقديم شد

تاریخ انتشار : 1398/07/13

به گزارش روز جمعه وزارت امور اقتصادي و دارايي، «فرهاد دژپسند» در جلسه با مديران عامل بانک‌هاي دولتي افزود:‌ افزايش شفافيت، افزايش کارآمدي و مديريت درست هزينه ‌هاي بانک‌ ها، منوط به استقرار بانکداري ديجيتال و همچنين اجراي کامل و موثر حاکميت شرکتي شامل تفکيک مديرعامل از رئيس هيات مديره، تشکيل هيات عامل و تشکيل کميته‌هاي هيات مديره است.

وي اظهار داشت: مقرر شده معاونت امور بانکي، بيمه و شرکت‌هاي دولتي وزارت اقتصاد، بانک‌ها را از منظر اجراي حاکميت شرکتي و استقرار بانکداري ديجيتال مورد ارزيابي و رتبه بندي قرار دهد.  

وزير اقتصاد در ادامه، عزم و اراده جدي بانک ‌ها در واگذاري اموال مازاد و شرکت‌هاي تابعه، اموال تمليکي و همچنين تعديل شعب بانک ‌ها را از اولويت هاي نظام بانکي برشمرد و گفت: واگذاري شرکت هاي تابعه غيربانکي به بخش خصوصي با استفاده از ساز وکارهاي شفاف ارزيابي، ارزش‌گذاري و از طريق بورس انجام مي شود.

دژپسند خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد در اين زمينه که مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب، رئيس جمهوري و قانونگذار است، حمايت هاي لازم را از بانک‌ها انجام مي دهد.

وي يادآور شد: ساز وکار پيش بيني شده براي آگاهي همه متقاضيان از دارايي هاي مازاد بانک‌ها توسط وزارت اقتصاد تدوين و به اطلاع عموم خواهد رسيد.

وزير امور اقتصادي و دارايي افزود:‌ مقرر شده ارائه شيوه‌هاي مولدسازي اموال مازاد، تمليکي و تسهيل واگذاري اين واحدها به منظور فعال‌سازي، احيا و افزايش اشتغال اين بخش‌ها در دستور کار قرار گيرد.

دژپسند از بانک‌ها خواست همچون گذشته حمايت‌هاي لازم را از بخش‌هاي مختلف اقتصادي و به‌ويژه بخش توليد به‌عمل آورند.