تشکيل کميته بررسي طرح بانکداري در مجلس

تاریخ انتشار : 1398/07/15

حميد تهرانفر در گفتگو با خبرنگار ايبِنا درباره جلسه روز گذشته اعضاي کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با مديران عامل بانک‌هاي کشور، اظهار داشت: روز گذشته جلسه‌اي با حضور اعضاي کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي و مديران عامل بانک‌ها در خصوص طرح بانکداري در مجلس برگزار شد.

وي افزود: طرحي با عنوان طرح بانکداري در مجلس شوراي اسلامي تهيه شده که قرار است جانشين قانون پولي و بانکي کشور و قانون بانکداري بدون ربا و بسياري ديگر از موارد متفرقه در اين خصوص باشد و با تجميع تمام اين قوانين، قانوني جديد ارائه شود.

مديرعامل بانک کارآفرين ادامه داد: تلاش قابل تقديري انجام شده و چندين سال هم طول کشيده، البته قرار بود تا دولت لايحه اي در اين خصوص به مجلس ارائه کند اما به دليل اينکه اقدامي از سوي دولت انجام نشد، نمايندگان مجلس خود دست به کار شده و در نتيجه مجلدي تهيه شده که تقريبا ابعاد مختلف در آن مطرح شده است.

به گفته تهرانفر، مديران عامل بانک‌ها مباحث مختلفي نسبت به قسمت هاي مختلف اين طرح از جمله کليات و برخي نکات ارائه کرده‌اند و اين طرح امتيازات و مشکلاتي دارد که مديران عامل بانک‌ها نسبت به آن نقطه نظراتي داشتند.

وي با اشاره به اينکه اين جلسه چندين ساعت طول کشيد و ابعاد مختلفي مطرح شد، گفت: مقرر شد تا کميته‌اي متشکل از اعضاي کميسيون اقتصادي و بانک‌ها بند به بند اين طرح را بررسي کنند. اين کميته متشکل از نمايندگان مجلس و بانک ها است زيرا بانک ها در تهيه اين طرح نقش موثري نداشته اند و بيشتر مرکز پژوهش هاي مجلس، بانک مرکزي و  ... بودند و روز گذشته اولين جلسه اي بود که با حضور بانک ها برگزار شد.

مديرعامل بانک کارآفرين، تاکيد کرد: البته ديدگاه بيشتر افراد حاضر در جلسه اين بود که در حال حاضر، زماني نيست که اين موضوع اعلام شود زيرا مشکلاتي وجود دارد که طرح اين موضوع خود مزيد بر مشکلات فعلي خواهد بود.

  •