انجام ارزيابي بانک‌هاي دولتي در ۳ شاخص

تاریخ انتشار : 1398/07/20

به گزارش ايبِنا، فرهاد دژپسند در جريان بازديد از توانمندي‌هاي حوزه فناوري اطلاعات بانک ملت گفت: امروزه ارايه خدمات سنتي در حوزه بانکداري صرفا با استفاده از فناوري اطلاعات، بانکداري نوين محسوب نمي شود، بلکه بايد هم ابزارها و تجهيزات به روز باشد و هم خدمات نو و به روز به مشتريان ارائه شود.

وزير اقتصاد اظهارداشت: بانک ملت به عنوان يکي از بانک هاي پيشتاز در پذيرش ريسک و  خصوصي شده، با استمرار و افزايش تلاش هاي علمي و پژوهشي و فعاليت هاي نوآورانه،  مي‌تواند بستري مناسب براي اجراي کارآمد سياست هاي پولي  و  مالي کشور فراهم سازد.

دژپسند تصريح کرد: وقتي مي گوييم يک بانک در مسير بلوغ است که هم ابزارهاي آن به روز باشد و هم خدمات نو و به روز به مشتريان ارائه دهد. وزير اقتصاد يادآور شد: بانکداري هوشمند، بسيار فراتر از بانکداري ديجيتال است و فقط ابزارها و تکنولوژي نيست که در آن تغيير مي کند، بلکه سرويس ها و خدمات به مشتريان و ميزان رابطه انسان با سيستم بانک نيز تحول پيدا مي کند.

وي با بيان اينکه در بانکداري هوشمند، بانک در منزل و محل کار مشتري حضور دارد، اما نه به اين سبب که قبض آب و برق خود را از طريق نرم افزار مي‌پردازد، بلکه به اين سبب که مي تواند هر روز هفته و در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز، از خدمات و مشاوره بانک در زمينه شروع کسب و کار، فعاليت در بورس و بازارهاي مالي مختلف و ساير فعاليت هاي مربوط خدمات و مشاوره بگيرد.

دژپسند با يادآوري اينکه ارزيابي بانک هاي دولتي از سوي وزارت اقتصاد با توجه به سه شاخص تحقق بانکداري ديجيتال، حاکميت شرکتي و واگذاراي اموال و دارايي هاي راکد صورت مي گيرد، افزود: چنين ارزيابي در مورد بانک هاي غير دولتي از جمله بانک ملت نيز بايد وجود داشته باشد.

وي برداشتن گام هاي بزرگ در راستاي تحقق بانکداري هوشمند را مستلزم انجام اقداماتي چون داشتن ارتباط مستمر با مراکز دانشگاهي به منظور استفاده از آخرين نتايج تحقيقات و پژوهش هاي آنها در حوزه بانکداري و خدمات نوين بانکي و برقراري ارتباط تنگاتنگ با فناوري هاي مالي (فين تک ها) عنوان کرد.

دژپسند تصريح کرد: بانک ملت به عنوان يکي از بانک هاي پيشتاز در پذيرش ريسک و  خصوصي شده، با  استمرار و افزايش تلاش هاي علمي و پژوهشي و فعاليت هاي نوآورانه مي‌تواند بستري مناسب براي اجراي کارآمد سياست هاي پولي و مالي کشور فراهم سازد.