همتي: دغدغه مهم بانک مرکزي، تامين نقدينگي مولد واحدهاي توليدي است

تاریخ انتشار : 1398/08/06

تهران– ايرنا- رئيس کل بانک مرکزي گفت: در حال حاضر دغدغه مهم بانک مرکزي، تامين نقدينگي مولد واحدهاي توليدي و بسط رونق پايدار و غيرتورمي در کشور است.

عبدالناصر همتي در يادداشت اينستاگرامي نوشت: همانطور که انتظار مي‌رفت و براساس گزارش همکارانم در اداره آمارهاي اقتصادي، در مهر ماه نيز نرخ تورم ماهانه کاهنده بود و به ۰.۶ درصد رسيد.

رئيس کل بانک مرکزي افزود: از اسفند سال ۹۷ که تورم ماهانه به اوج خود يعني ۵.۴ رسيد تا به امروز نرخ رشد ماهانه تورم به طور مداوم کاهنده بوده است و نرخ تورم نقطه به نقطه نيز از ارديبهشت ماه امسال تا به امروز به طور متوسط ماهيانه چهار واحد درصد کاهش داشته که باعث شد نرخ تورم ۱۲ ماهه در مهر ماه نزولي شود.

همتي تأکيد کرد: آرامش و ثبات نسبي حاکم بر بازار ارز و روند مثبت و منطقي تامين ارز واردات کشور در سامانه نيما از طرق مختلف و متناسب با موانع تحريمي، روند مثبت رشد غيرنفتي اقتصاد در کنار آمار روز گذشته اداره بررسي‌ها و سياست هاي اقتصادي در مورد تغيير روند و افزايش ۲۲ درصدي معاملات مسکن در تهران که مي تواند نشاني از شروع روند کشوري آن باشد همگي خبر از برگشت اميد به روند اطمينان بخش اقتصاد است.

وي افزود: در حال حاضر دغدغه مهم بانک مرکزي تامين نقدينگي مولد واحدهاي توليدي و بسط رونق پايدار و غيرتورمي در کشور است و تلاش مي‌کند ضمن احتراز از رشد نامتناسب نقدينگي، براي حفظ روند توليد و تقويت رشد اقتصادي از طريق تامين سرمايه در گردش واحدها و تامين مالي بخش‌هاي توليدي پيشتاز اقدامات لازم را انجام دهد.  

  •  
  •  
  •  
  •  
  •