ساماندهي ارزي از نشانه‌هاي پياده‌سازي مديريت صحيح بر بازار

تاریخ انتشار : 1398/08/08

 

عضو کميسيون اقتصادي مجلس، گفت: ساماندهي نرخ ارز در ماه‌هاي اخير يکي از نشانه‌هاي پياده‌سازي مديريت صحيح بر بازار است.

علي اسماعيلي در گفتگو با خبرنگار ايبِنا، با بيان اينکه عملکرد بانک مرکزي در برهه فعلي با مديريت جديد در ساماندهي نسبي وضعيت اقتصادي کشور ستودني است، گفت: ساماندهي نرخ ارز در ماه هاي اخير يکي از نشانه هاي پياده سازي مديريت صحيح بر بازار است.

نماينده مردم نور در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه اثرگذاري سياست هاي پولي و مالي در بازار ارز مشهود است، افزود: ديگر به شکل سابق بازار فعال ارزي وجود ندارد که اين خود اثرپذيري بازار ار سياست ها را نشان مي دهد.

وي با تاکيد بر اينکه بانک مرکزي بايد هر چه سريعتر نسبت به تشکيل بازار متشکل ارزي اقدام و از هدررفت منابع ملي جلوگيري کند، تصريح کرد: تشکيل بازار متشکل ارزي از اقداماتي است که مي تواند ثمرات بسياري براي اقتصاد کشور به همراه داشته باشد.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، با بيان اينکه کاهش خيلي زياد نرخ ارز دور از تصور است، گفت: تمام تلاش بانک مرکزي در اين حوزه بايد معطوف به ثبات ارزي و در نهايت کاهش تلاطم هاي احتمالي آن باشد.

اسماعيلي با تاکيد بر اينکه بايد از تجربه کشورهاي پيشرفته در مسير کاهش تاثير پذيري اقتصاد از ارزهاي خارجي استفاده کرد، افزود: اقتصاد کشور بايد با مولفه هاي داخلي درگير باشد تا ساماندهي آن هم آسان باشد.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، يادآور شد: با افزايش مقدار ورودي دلار به بازار متشکل ارزي از سوي صادرکنندگان و نقش آفريني ساير بازارها، قيمت واقعي ارز در اين محل به دست خواهد آمد.