مديريت منسجم بانک مرکزي/ عطش تقاضا نداريم

تاریخ انتشار : 1398/09/09

سخنگوي هيات رييسه مجلس با بيان اينکه مديريت منسجم بانک مرکزي اجازه تنش قيمتي در بازار ارز و سکه را نمي دهد، گفت: ديگر عطش تقاضا نداريم.

اسدالله عباسي در گفتگو با خبرنگار ايبِنا با اشاره به افزايش نرخ بنزين و نگراني ها در خصوص رشد دوباره قيمت ها در بازار ارز و طلا، گفت: شوک قيمتي در بازار ارز و طلا نخواهيم داشت. نماينده مردم رودسر در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه برنامه مداري و آينده نگري بانک مرکزي شوک قيمتي در بازار را به حداقل خواهد رساند، افزود: تجربه ثابت کرده که بانک مرکزي با سياست هاي کارشناسانه مي تواند جلوي هر نوع شوک قيمتي را بگيرد.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، با تاکيد بر اينکه جو رواني بر بازار حاکم شده و بزودي از بين خواهد رفت، تصريح کرد: موضوعي واقعي رخ نداده از اين رو اگر مقدار کمي هم رشد قيمت داشته باشيم حباب بوده و از بين مي رود.

وي با بيان اينکه جاي نگراني در خصوص تلاطم در بازار ارز و سکه وجود ندارد، گفت: بخشي از تغييرات قيمتي به علت تعطيلي نسبي برخي بازارها بوده و بزودي دوباره به سطح ثبات نرخ ها باز مي گردد.

عباسي ادامه داد: خوشبختانه در مديريت جديد بانک مرکزي ارايه برنامه هاي کارآمد تنها در زمان کوتاه و به صورت مقطعي صورت نگرفته و در حوزه هاي برنامه هاي بلندمدت نيز سياست گذاري رخ داده است.

سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي، يادآور شد: با توجه به اينکه طبق برنامه ريزي هاي بانک مرکزي عطش تقاضا از بين رفته، از اينرو رشد دوباره قيمت ها و نابساماني بازار دور از ذهن است.