دولت به جاي درآمد، روي کاهش هزينه‌ها تمرکز کند

تاریخ انتشار : 1398/09/23

يک کارشناس اقتصادي با تاکيد بر اينکه دولت بايد هزيننه‌هاي خود را کاهش دهد، اظهار کرد: منابع درآمدي که دولت در لايحه بودجه در نظر گرفته مطلوب است اما دولت به جاي اين‌که ثروت خود را بفروشد بايد هزينه‌هايش را کم کند.

غلامرضا حيدري کرد زنگنه در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به لايحه بودجه که توسط دولت تقديم مجلس شوراي اسلامي شد، اظهار کرد: در بخشي از اين لايحه به فروش اموال منقول و غيرمنقول دولت اشاره شده است براي تحقق اين امر بايد ديد بازار به چه صورت است. اگر اين اموال فروش رود خوب است؛ مهم اعتمادسازي بين مردم است تا مردم به سرمايه‌ گذاري اعتماد کنند. اگر اين اعتماد رخ دهد اين موضوع مطلوب است در غير اين صورت بودجه‌اي که از اين طريق پيش‌بيني شود بعيد محقق شود.

وي با بيان اين‌که دولت اعلام کرده سهم نفت در بودجه را کاهش داده است، ادامه داد: علي‌رغم اين موضوع سهم نفت در بودجه کاهش داده نشده است. از آنجايي که سهم تعاون ملي جدا شده و ارز ۴۲۰۰ توماني در نظر گرفته شده به نظر سهم نفت رقم کمي است، اما باز هم رقم بزرگي براي اين بخش در نظر گرفته شده است.

رئيس اسبق سازمان خصوصي‌سازي  تاکيد کرد: بايد ديد مسائل سياسي و تحريم‌ها به چه شکلي پيش خواهد رفت. اگر گشايشي در اين زمينه رخ دهد مشکلي در تحقق بودجه رخ نخواهد داد.

کرد زنگنه در ادامه با تاکيد بر اين‌که دولت بايد هزينه‌هاي خود را کاهش دهد، اظهار کرد: فروش اموال اقدام خوبي است اما دولت به جاي اين‌که ثروت خود را بفروشد بايد هزينه‌ها را کم کند. دولت فقط روي درآمد کار مي‌کند. هزينه‌هاي دولت کمرشکن است. دولت مي‌تواند اموال و شرکت‌ها و حتي طرح‌هاي نيمه تمام را به کارمندها بسپارد و به آنها سرمايه دهد تا بخش خصوصي پررنگ‌تر شود.

کرد زنگنه ادامه داد: دولت با اين جمعيت هرچه نفت و اموال بفروشد و ماليات بگيرد باز هم نمي‌تواند حقوق کارمندان را پرداخت کند.