بهبود وضعيت اقتصادي با اختيار بيشتر بانک مرکزي

تاریخ انتشار : 1398/10/01

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: دادن اختيار بيشتر به بانک مرکزي در کنار رعايت استقلال اين دستگاه مي تواند در ادامه روند بهبود وضعيت اقتصادي کشور مفيد باشد.

محمدحسين فرهنگي در گفتگو با خبرنگار ايبِنا با اشاره به تجربه موفق بانک مرکزي در ساماندهي وضعيت بازار، گفت: تجربه نشان داده که ساماندهي بازار ارز و ساير بازارهاي موازي با سياست گذاري هاي صحيح بانک مرکزي در هر برهه اي دور از ذهن نيست.

نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه مديريتي که اکنون در بانک مرکزي وجود دارد مديريت کارآمدي است، افزود: اميدواريم مديريت به همين منوال استمرار داشته باشد تا ثبات قيمتي در بازار رخ دهد.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، با تاکيد بر اينکه مجلس و ساير دستگاه هاي نظارتي نقش چنداني در ساماندهي بازار و کاهش تنش هاي قيمتي ندارند، تصريح کرد: دادن اختيار بيشتر به بانک مرکزي در کنار رعايت استقلال اين دستگاه مي تواند در ادامه روند بهبود وضعيت اقتصادي کشور مفيد باشد.

فرهنگي با بيان اينکه روند نظارت بر بازار ارز نبايد محدود به زمان خاصي باشد، گفت: نظارت مستمر بر بازار لازم بوده و بازرسي هاي موقتي نمي تواند کارساز باشد و در اين راستا رئيس کل بانک مرکزي خوب عمل کرده است.

اين عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، همچنين بر ضرورت شفاف سازي محل هزينه کرد ارزهاي حاصل از صادرات تاکيد کرد و افزود: اگر محل هزينه کرد اين ارزها مشخص باشد به طور حتم توازني ميان عرضه و تقاضا برقرار شده و قيمت ارز خود به خود روندي نزولي را تجربه خواهد کرد.

فرهنگي ادامه داد: خوشبختانه با توجه به اينکه حجم حباب نرخ ها در بازار رو به کاهش است دليلي براي تورم در نرخ دلار وجود ندارد از اين رو بايد منتظر ايجاد آرامش نسبي در بازار باشيم.

  •