کليات لايحه بودجه سال ۹۹ در کميسيون تلفيق بودجه تصويب شد

تاریخ انتشار : 1398/10/04

تهران-ايرنا- سخنگوي کميسيون تلفيق لايحه بودجه سال ۹۹ از تصويب کليات لايحه بودجه سال ۹۹ در کميسيون متبوعش خبر داد.

«هادي قوامي»  از تصويب کليات لايحه بودجه سال ۹۹ در کميسيون متبوعش خبر داد و گفت: براي رفع کسري بودجه سال آينده مقرر شد؛ کميسيون تلفيق لايحه بودجه سال ۹۹ هنگام بررسي جزئيات درآمدي، بيش برآوردها را اصلاح کرده و هزينه‌ها را نيز کاهش دهد.

نماينده مردم اسفراين در مجلس شوراي اسلامي افزود: مقرر شد؛ کميته اي در کميسيون تلفيق لايحه بودجه سال ۹۹ براي واقعي‌تر شدن درآمدهاي بودجه و کاهش هزينه‌ها تشکيل شود.
لايحه بودجه سال ۹۹ کشور هفدهم آذرماه از سوي رئيس جمهوري تقديم مجلس شد.
بر اساس ماده ۲۱۶ آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، لايحه بودجه سال ۹۹ کل کشور پس از ارائه به مجلس، چاپ و ميان نمايندگان مجلس توزيع مي شود، پس از آن نمايندگان، ۱۰ روز فرصت دارند که پيشنهادها خود را در مورد لايحه بودجه به کميسيون هاي تخصصي مربوطه ارائه کنند.
کميسيون‌هاي تخصصي موظف هستند حداکثر تا ۱۵ روز پس از چاپ و توزيع لايحه، گزارش خود را به کميسيون تلفيق تقديم کنند و اين کميسيون هم موظف است حداکثر ظرف ۱۵ روز پس از پايان مهلت گزارش کميسيون تخصصي، ضمن رسيدگي به گزارش کميسيون‌ هاي تخصصي، گزارش نهايي خود را تنظيم و به مجلس شوراي اسلامي تقديم کند، مهلت رسيدگي کميسيون تلفيق حداکثر تا پانزده روز با موافقت هيات رييسه قابل تمديد است.
بر اساس اين ماده، نهايتا نمايندگان مجلس در جلسه علني، بعد از رسيدگي به کليات بودجه و تصويب آن، به پيشنهادهاي مربوط به درآمدها و ساير منابع تأمين اعتبار بودجه عمومي دولت رسيدگي و سقف آن به ‌تصويب خواهد رسيد، پس از آن پيشنهادهاي مربوط به تبصره‌ها و رديف‌ها رسيدگي مي‌شود.