ارائه گزارش بدهي‌ها و مطالبات دولت به رييس جمهور

تاریخ انتشار : 1398/10/09

گزارش سه ماهه دوم سال ۱۳۹۸ بدهي ها و مطالبات دولت و شرکتهاي دولتي به رئيس جمهور از سوي وزارت اقتصاد ارائه شد.

به گزارش ايبِنا، به منظور احصاء و گزارش ارقام بدهي ها و مطالبات بخش عمومي از آبان ماه سال ۱۳۹۴ تاکنون بالغ بر ۲۰ فقره گزارش بدهي ها و مطالبات در مقاطع سه ماهه و سالانه براي مراجع قانوني ذيربط توسط مرکز مديريت بدهي ها و دارايي هاي مالي عمومي با همکاري ادارات کل امور اقتصادي و دارايي استان ها تهيه شده است.

وزارت امور اقتصادي و دارايي از ارايه گزارش سه ماهه دوم سال ۱۳۹۸ بدهي ها و مطالبات دولت و شرکت هاي دولتي به رييس جمهور خبر داد. در اجراي حکم بند (ب) ماده (۱) قانون رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقاي نظام مالي کشور، گزارش بدهي ها و مطالبات دولت و شرکت هاي دولتي براي سه ماهه دوم سال ۱۳۹۸، به منظور ارائه به کميسيون هاي ذيربط در مجلس شوراي اسلامي، در معاونت نظارت مالي و خزانه داري کل کشور (مرکز مديريت بدهي ها و دارايي هاي مالي عمومي) تهيه و براي رييس جمهور ارسال شده است.

اين گزارش مي افزايد: به منظور احصاء و گزارش ارقام بدهي ها و مطالبات بخش عمومي و در اجراي حکم ماده مذکور، از آبان ماه سال ۱۳۹۴ تاکنون بالغ بر ۲۰ فقره گزارش بدهي ها و مطالبات در مقاطع سه ماهه و سالانه براي مراجع قانوني ذيربط توسط مرکز مديريت بدهي ها و دارايي هاي مالي عمومي با همکاري ادارات کل امور اقتصادي و دارايي استان ها تهيه گرديده است.

شايان ذکر است از سال ۱۳۹۵ تا کنون در اجراي بخشنامه معاونت نظارت مالي و خزانه داري کل کشور، بيش از يکصد هزار فقره گزارش از بيش از  سه هزار و پانصد نقطه گزارشگري (دستگاه اجرايي) به صورت الکترونيکي از طريق سامانه مديريت اطلاعات بدهي ها و مطالبات دولت (سماد) دريافت گرديده که مبناي تهيه گزارش هاي مجموعه دولت و شرکت هاي دولتي بوده است.