دامنه نوسان بازارهاي بورس و فرابوس به ۲ درصد محدود مي شود

تاریخ انتشار : 1398/10/18

مدير نظارت بر بورس‌هاي سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: امروز(چهارشنبه ۱۸دي۹۸) دامنه نوسان بازارهاي بورس و فرابورس دو درصد است که اين کار با هدف کنترل رفتار هيجاني سرمايه‌گذاران انجام مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، محسن خدابخش، مدير نظارت بر بورس‌هاي سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اعمال دامنه نوسان محدود دو درصدي در تمامي بازارهاي بورس و فرابورس عنوان کرد: اعمال محدوديت دامنه نوسان در بازار ها با هدف کنترل رفتار هيجاني سرمايه گذاران انجام مي شود.

وي ادامه داد: محدوديت دامنه نوسان اين امکان را براي سرمايه گذاران ايجاد مي‌کند تا ضمن داد و ستد مبتني بر تحليل تا روشن شدن ابعاد اقتصادي خريد و فروش را بر اساس تحليل انجام دهند.

همچنين ياسر فلاح، مشاور رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار نيز در اين رابطه عنوان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف صيانت از حقوق سرمايه گذاران و سهامداران خرد تصميم به اعمال محدوديت دو درصدي دامنه نوسان بازار هاي بورس و فرابورس گرفت.

مديرعامل شرکت اطلاع رساني و خدمات بورس با اشاره به اينکه اين تصميم مسبوق به سابقه اي است و پيشتر نيز چنين تصميمي گرفته شده، افزود: همه ارکان بازار سرمايه در کنار سرمايه داران هستند و از آنها به شکل جدي حمايت مي کنند. دغدغه سازمان بورس و اوراق بهادار و ارکان بازار سرمايه حمايت از جامعه سرمايه داري است.

مشاور رئيس سازمان بورس با تاکيد بر اينکه بازيگران حقوقي نيز به حمايت خود از بازار ادامه مي دهند، به سرمايه گذاران توصيه کرد از رفتار هيجاني در بازار سرمايه پرهيز کنند و افزود نگاه بلند مدت کليد سودآوري در بازار سرمايه است.