بانک‌ها جزو ۱۰ صنعت با ارزش بازار سهام شدند

تاریخ انتشار : 1398/10/21

تازه‌ترين آمارهاي منتشر شده نشان مي‌دهد بانک‌ها و موسسات اعتباري در ميان ۱۰ صنعت بزرگ بورس و فرابورس از نظر ارزش معاملات تا پايان آذر سال ۹۸ قرار گرفتند.

به گزارش ايبِنا، سپرده گذاري مرکزي اوراق و تسويه وجوه با انتشار عملکرد صنايع بازار سهام اعلام کرد که بانک‌ها و موسسات اعتباري در بين ۱۰ صنعت با ارزش بورس و فرابورس، در رده ششم برترين صنايع قرار دارند.

بر اساس اين گزارش، «اوراق تامين مالي» با ۲۳۱ هزار و ۱۶۹ ميليارد ريال درپايان آذر ۹۸ در صدر بزرگترين صنعت بورسي از نظر ارزش معاملات ايستاد. همچنين «صندوق هاي سرمايه گذاري قابل معامله» با ۱۰۱ هزار و۴۳۵ ميليارد ريال و «فلزات اساسي» با ۵۷ هزار و ۰۴۰ ميليارد ريال در رتبه هاي دوم و سوم قرار دارند.

رده هاي چهارم تا دهم با ارزش‌ترين صنايع

افزون بر اين، گروه «خودرو و ساخت قطعات، مواد و محصولات دارويي، بانک‌ها و موسسات اعتباري، محصولات شيميايي، محصولات غذايي و آشاميدني بجز قند و شکر، عرضه برق و گاز و بخار آب گرم» در مکان هاي چهارم تا دهم بزرگترين صنايع بورسي و فرابورسي از نظر ارزش معاملات هستند.

ضعيف‌ترين صنايع

بر اساس اين گزارش، «فعاليت هاي هنري و سرگرمي و محصولات چوبي» در رتبه هاي انتهايي با ارزش ترين صنايع بورس و فرابورس ايستادند.