۵ توصيه رئيس سازمان بورس به سهامداران

تاریخ انتشار : 1398/10/30

رئيس سازمان بورس با تاکيد بر اينکه مردم بهتر است سبد سهام خريداري کنند تا ريسک ناشي از نوسانات سهم را مديريت نمايند، گفت: سرمايه‌گذاري‌ها در بورس بايد به صورت غيرمستقيم صورت پذيرد.

شاپور محمدي در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکيد بر اينکه مردم بايد در شرايط کنوني بازار سرمايه، به خصوص بعد از هيجاناتي که در هفته‌هاي گذشته بر بازار حاکم شده بود، حتماً تلاش کنند تا در پوشش صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري، وارد بازار سرمايه شوند، گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد حاکميتي بازار سرمايه، همواره به مردم توصيه کرده تا به صورت غيرمستقيم وارد بازار سرمايه شده و سرمايه‌گذاري نمايند؛ به نحوي که سرمايه‌گذاري‌هاي خود را از طريق صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري وارد بازار سرمايه نمايند.

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: اين اصل مهمي است که سازمان بورس و اوراق بهادار، همواره بر روي آن تاکيد کرده است که مردم سرمايه‌گذاري‌هاي خود را به صورت غيرمستقيم انجام دهند.

وي تصريح کرد: دومين نکته آن است که حتماً بايد سرمايه‌گذاران در بازار سرمايه، آموزش‌هاي لازم را ديده و تلاش کنند که با آموزش کافي، وارد بازار معاملات سهم شوند.

محمدي به مردم توصيه کرد تا حتماً در سهم‌ها و دارايي‌هاي متنوع و متعدد سرمايه‌گذاري کرده و روي يک دارايي مشخص و يک سهام خاص ورود نکرده و تمام سرمايه‌هاي خود را آنجا صرف نکنند؛ بلکه سبد سهام در اختيار داشته باشند تا ريسک را توزيع نمايند.

اين مقام مسئول در سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به رشد چشمگير شاخص بورس طي روزهاي گذشته و زيان ديدن کساني که بعد از ترور سردار حاج قاسم سليماني در فضايي هيجان زده اقدام به فروش سهام خود کردند، خاطرنشان کرد: نکته حائز اهميت آن است که مردم در نوسانات بازار سرمايه، به شايعات توجه نکنند و از شايعات پرهيز نمايند؛ ضمن اينکه افق سرمايه گذاري مناسبي را نيز انتخاب کرده و اين تأکيدي است که همواره سازمان بورس به سهامداران داشته است.

محمدي معتقد است که اين موارد، اصول پايه بازار سرمايه هستند که بايد سهامداران از آنها تبعيت کنند؛ اينها حداقل قواعدي است که يک سرمايه‌گذاري مطمئن در بازار سرمايه را رقم مي‌زند.

 

کد خبر 4829593