الزام ارائه اسناد در انتقال وجه بيش از ۱۰ ميليارد ريال

تاریخ انتشار : 1398/11/08

انتقال وجه بيش از ده ميليارد ريال به صورت درون بانکي و بين بانکي (ساتنا) بايد همراه با درج بابت و ارايه اسناد مثبته به شعب بانک‌ها باشد.

به گزارش ايبِنا به نقل از روابط عمومي بانک مرکزي در اجراي الزامات قانون مبارزه با پولشويي و ضوابط اجرايي آن و همچنين شفافيت بيشتر نقل و انتقالات بانکي، دکتر همتي رئيس‌کل بانک مرکزي ج.ا.ايران طي بخشنامه‌اي به کليه بانک‌ها و موسسات اعتباري غيربانکي تاکيد کرد در کليه انتقالات وجوه بالاتر از ده ميليارد ريال درون بانکي و بين بانکي (ساتنا) روساي شعب موظف هستند انتقال وجه را منوط به ارايه اسناد مثبته دال بر هرگونه معامله، قرارداد و يا علت انتقال پول بنمايند و يک کپي از اسناد مثبته مربوط به انتقال وجه را در پرونده تراکنش مذکور نگهداري نمايند.

در اين بخشنامه آمده است بازرسان مديريت‌کل نظارت و اداره مبارزه با پولشويي به صورت نمونه‌اي و موردي نسبت به بررسي نحوه رعايت اين بخشنامه در شعب بانک‌ها اقدام خواهند کرد و مسئوليت عدم رعايت بخشنامه با رئيس شعبه و هيئت‌مديره بانک يا موسسه اعتباري غيربانکي و ساير مديران ذي‌ربط خواهد بود.

يادآوري مي‌شود ماه گذشته نيز بانک مرکزي طي بخشنامه‌اي انتقال غيرحضوري درون بانکي و بين بانکي (ساتنا) بيش از يک ميليارد ريال را ممنوع اعلام کرده بود.