مديرعامل گروه توسعه ملي منصوب شد

تاریخ انتشار : 1398/11/16

تهران – ايرنا - «امير تقي خان تجريشي» به عنوان مديرعامل جديد گروه توسعه ملي منصوب شد و از هفته جاري فعاليت خود را در اين هلدينگ اقتصادي آغاز کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومي گروه توسعه ملي، «سيدمهدي سديدي» که پيش از اين مسووليت مدير عاملي اين مجموعه اقتصادي را بر عهده داشت، در مراسم معارفه «امير تقي خان تجريشي» اظهار داشت: گروه توسعه ملي يکي از پهناورترين هلدينگ‌هاي کشور از نظر تعداد شرکت‌ها و تنوع صنايع است.
وي با بيان اينکه کارنامه کاري اين مجموعه به واسطه بورسي بودن شرکت‌ها روشن و شفاف است، اضافه کرد: در اين مدت، فعاليت‌هاي زيربنايي مناسبي انجام شده و وظايف بسياري مانده که مديريت جديد به خوبي انجام خواهد داد.
سديدي اظهار داشت که در دوران مسووليت خود، شرکت ابريشم کاشان پس از 2 دهه توقف فعاليت‌، احيا و شرکت ايران پوپلين نيز از زيان خارج شده است.
به گفته وي، در شرايط رشد کنوني اقتصاد و باتوجه به اينکه گروه توسعه ملي در صنايعي فعاليت دارد که در رقابت با بخش خصوصي بوده، حجم توليد کل گروه 11 درصد و ميزان فروش 50 درصد افزايش يافته است.
در ادامه جلسه، «امير تقي خان تجريشي»  اظهار داشت: در مدت يک سال اخير، زحمات زيادي براي شرکت کشيده شد و حکمراني نخبگان و شايسته سالاري مورد توجه قرار گرفت که من هم در ادامه، اين موضوع را پيگيري خواهم کرد.
تجريشي، گروه توسعه ملي را داراي افتخارات بسياري دانست و ادامه داد: اين موفقيت‌ها نتيجه تلاش‌ تمام کارکنان و مديران بانک ملي و گروه توسعه ملي است.
مدير عامل گروه توسعه ملي اضافه کرد: اين هلدينگ بر ستون‌هاي شرکت‌هاي زيرمجموعه خود استوار شده است؛ بنابراين، ايجاد هم‌افزايي ميان شرکت‌هاي تابعه، مي‌تواند به پيش‌برد اهداف و چشم‌اندازهاي گروه توسعه ملي کمک شاياني کند. 
تجريشي اظهار داشت: پياده‌سازي اين امر، نيازمند تلاش تمام ارکان مجموعه است.
مديرعامل گروه توسعه ملي، بيان کرد: تمام تلاش من اين است که در يک فضاي حرفه‌اي و دوستانه درکنار هم و با کار تيمي بتوانيم به اهداف تعيين شده دست پياده کنيم. يک شرکت به مثابه يک موجود زنده است و حيات آن بدون آگاهي از روندها، اهداف و برنامه‌هاي پيشين ميسر نيست؛ به همين دليل، استفاده از تجربيات گذشته راهگشاي آينده است.
شرکت سرمايه گذاري گروه توسعه ملي، يکي از شرکت‌هاي چند رشته‌اي با سرمايه‌اي بيش از يک هزار و ۶۲۵ ميليارد تومان است که سهامدار عمده پتروشيمي شازند، بانک اقتصاد نوين و شرکت سرمايه گذاري و توسعه صنايع سيمان (سيدکو) و توسعه صنايع بهشهر است.