بازدهي بازار بورس از ارز و سکه پيشي گرفت

تاریخ انتشار : 1398/11/26

بازار سرمايه با افزايش ۳ درصدي بيشترين بازدهي را نسبت به بازارهاي ارز (دلار) و سکه در هفته سوم بهمن ماه از آنِ خود کرد.

به گزارش ايبِنا، مقايسه عملکرد بازارهاي سهام، ارز و سکه در سال جاري بيانگر اين است که بازار سهام در اين مدت با ۱۵۷ درصد رشد، بيشترين سود را نسبت به بازارهاي ارز و سکه نصيب خود کرده است. اين در حالي است که در اين مدت بازار ارز (دلار) با رشد ۶ درصدي و بازار سکه با افزايش ۹.۱۴ درصدي مواجه بوده‌اند.

اين گزارش مي‌افزايد: همچنين در هفته‌اي که گذشت بازار سرمايه افزايش ۳درصدي و بازار ارز (دلار) و بازار سکه به ترتيب رشد ۲.۱۲ و ۲.۲۲ درصدي را نصيب سرمايه فعالان خود کرده‌اند.
همچنين نگاهي به معاملات بورس اوراق بهادار در اين مدت نشان مي‌دهد در اين مدت تعداد ۲۹۰۲۰ ميليون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۷۰۶۵۷ ميليارد ريال در بيش از ۳ ميليون و ۱۴۷ هزار دفعه طي ۴ روز معاملاتي مورد معامله قرار گرفت.

اين در شرايطي است که در هفته گذشته صنايع حمل و نقل با ۱۴.۱ درصد، محصولات چوبي با ۱۲.۳ درصد، استخراج ساير معادن با ۱۱ درصد، اطلاعات و ارتباطات با ۱۰.۴ درصد و ساخت محصولات فلزي با ۸.۵ درصد بيشترين تاثير مثبت را در شاخص بورس داشته‌اند و در مقابل گروه‌هاي استخراج زغال سنگ با ۶.۴ درصد، استخراج نفت، گاز و خدمات جانبي به جز اکتشاف با ۵.۶ درصد، خودرو و ساخت قطعات با ۵.۴ درصد، مخابرات با ۴.۸ درصد و بيمه و صندوق‌هاي بازنشستگي بجز تامين اجتماعي با ۴.۱ درصد بيشترين اثر منفي را در اين مدت بر نماگر بازار سهام از خود به جاي گذاشته‌اند.

همچنين گروه‌هاي بانک‌ها و موسسات اعتباري با دادوستد ۹۴۰۹ميليون سهمي، خودرو و ساخت قطعات با ۴۰۵۹ميليون سهم، سرمايه‌گذاري‌ها با ۱۷۷۵ميليون سهم، فلزات اساسي با ۱۲۸۷ميليون سهم، محصولات شيميايي با ۱۲۱۶ ميليون سهم، فرآورده‌هاي نفتي، کک و سوخت هسته‌اي با ۱۱۳۴ميليون سهم، ساير واسطه‌گري‌هاي مالي با ۱۰۶۰ميليون سهم، انبوه‌سازي، املاک و مستغلات با ۸۱۵ميليون سهم، استخراج کانه‌هاي فلزي با ۶۳۵ميليون سهم و سيمان، گچ و آهک با ۶۲۹ميليون سهم بيشترين حجم معاملات هفتگي را در هفته گذشته به نام خود ثبت کردند.

  •