کمک به تامين مالي ‌پروژه‌هاي فرهنگي با همکاري فرابورس و ساترا

تاریخ انتشار : 1398/11/30

فرابورس و سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير تفاهم‌نامه همکاري امضا کردند.

به گزارش ايبِنا، تفاهم‌نامه همکاري ميان سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير در فضاي مجازي (ساترا) و شرکت فرابورس با اهدافي نظير توسعه پلتفرم‌هاي تامين مالي جمعي در حوزه صنعت صوت و تصوير فراگير و همچنين حمايت از تامين‌کنندگان و متقاضيان طرح‌هاي صنعت صوت و تصوير با تامين مالي آن‌ها از طريق پلتفرم‌هاي تامين مالي جمعي به امضا رسيد.

امير هاموني، مديرعامل فرابورس در مراسم امضاي اين تفاهم‌نامه با اشاره به اينکه همکاري ميان فرابورس و ساترا مي‌تواند به تامين مالي ‌پروژه‌هاي فرهنگي کمک کند، گفت: پلتفرم‌هاي فعال در زمينه پخش محتواهاي صوتي و تصويري که داراي وضعيت باثبات‌تري هستند و قابليت پذيرش در بازارهاي فرابورس را دارند، مي‌توانند به عنوان ناشر سهام‌شان را عرضه اوليه کرده و از اين طريق اقدام به تامين مالي کنند.

هاموني با تاکيد بر اهميت ارتقاي سواد مالي در بازار سرمايه، از دريافت مجوز تلويزيون اينترنتي ويژه اين بازار به منظور توليد محتواي اقتصادي و مالي براي بازار سرمايه خبر داد و گفت: از آنجا که عطش فراواني نسبت به ارائه تحليل‌ها و اطلاعات درست از بازار بين مردم وجود دارد و همواره ابهامات و سوالاتي از سوي آنان مطرح مي‌شود، براي ارائه اطلاعات صحيح و مناسب در بين سرمايه‌گذاران، تلويزيون اينترنتي بازار سرمايه به زودي آغاز به کار مي‌کند.

به گفته هاموني در حال حاضر سرمايه مردم در فرابورس بالغ بر ۶۰۰ هزار ميليارد تومان در قالب ۱۰ بازار و ابزار معامله مي‌شود و بيش از ۵۰۰ نماد معاملاتي در بازارهاي مختلف فرابورس در حال معامله است که بالغ بر ۴۰ صنعت در کشور را نمايندگي مي‌کنند. ضمن آنکه فرابورس از طريق ۱۰۶ کارگزاري عضو، ۱۱ ميليون نفر از فعالان بازار سرمايه را در خود جاي داده است که مي‌توانند اوراق دولتي و ابزارهاي مالي را معامله ‌کنند.

مديرعامل فرابورس با اشاره به تنوع ابزارها و بازارهاي فرابورس گفت: پيش از آنکه فرابورس پا به عرصه بازار سرمايه بگذارد، به طور سنتي تنها سهام در بازار سرمايه ايران خريدوفروش مي‌شد، اما پس از آغاز به کار فرابورس، اقليم بازار سرمايه ايران تغيير کرد زيرا با خلق ابزارهاي جديد و استفاده از ابزارهاي مالي اسلامي مانند صکوک که هر کدام به تامين مالي بخش‌ها و صنايع مختلف در کشور کمک مي‌کند، تغييرات قابل توجهي در بازار سرمايه روي داد.

از سوي ديگر سيد صادق اماميان رئيس تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير در فضاي مجازي نيز در مراسم امضاي اين تفاهم‌نامه با بيان اينکه رسانه‌هاي بزرگ جهان با تکيه بر بودجه و قدرت مالي خود در حرکت هستند، گفت: ۶۴ رسانه اروپايي بودجه‌اي حدود ۳۲ ميليارد يورويي دارند که در مقابل تنها ۵ غول رسانه‌اي آمريکا که صدها ميليارد بودجه در اختيار دارند، عملا توان رقابت ندارند.