نرخ ارز بزودي متعادل مي‌شود

تاریخ انتشار : 1398/12/10

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از تلاش شبانه‌روزي بانک مرکزي براي ساماندهي بازار ارز تقدير کرد و گفت: نرخ ارز به تدريج به تعادل ساختاري و ثبات نسبي مي‌رسد.

شهباز حسن پور بيگلري در گفتگو با خبرنگار ايبِنا با اشاره به بزرگ شدن حباب قيمت ارز در روزهاي اخير، گفت: جو رواني حاکم بر کشور ثبات ارزي را برهم زده اما به زودي حباب قيمت ها از بين خواهد رفت.

نماينده مردم سيرجان و بردسير در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه نرخ ارز به تدريج به تعادل ساختاري باز خواهد گشت، افزود: در حال حاضر نرخ ارز منطبق با متغيرهاي واقعي اقتصاد کشور نبوده از اين رو با اطمينان مي توان از کاهش نرخ ارز گفت.

وي با تاکيد بر اينکه در دوره هاي گذشته نيز شاهد نوسانات دوره اي نرخ ارز بوده ايم، تصريح کرد: خوشبختانه با اقدامات فوري بانک مرکزي و همچنين پليس امنيت اقتصادي در دستگيري و نقش بر آب کردن توطئه هاي برخي دلالان و سواستفاده کنندگان، نوسانات ارزي به حداقل ممکن مي رسد.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، با بيان اينکه نوسانات اخير نرخ ارز گواه روشني مبني بر مناسب نبودن بازار ارزي براي سرمايه گذاري است، گفت: مردم بايد بدانند که نوسانات ارزي به زودي به ثبات نزديک خواهد شد از اين رو سرمايه هاي خود را بايد در بستري مطمئن سرمايه گذاري کنند.

حسن پور بيگلري با تاکيد بر اينکه توجه به هشدارهاي بانک مرکزي در خصوص آينده ارزي کشور از سوي مردم لازم است، افزود: بايد سازوکاري براي هدايت همه سرمايه ها به سمت بازار بورس فراهم شود زيرا ادامه رويه فعلي از سوي مردم و اعتماد به آينده سرمايه گذاري در بازار ارز به مثابه اعتماد به هيچ است.

وي ادامه داد: مجلس پشتيبان سياست هاي بانک مرکزي در جهت تسريع در بهبود وضعيت بازار بوده و در اين راستا از هيچ کوششي فروگذار نخواهد کرد.

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي، يادآور شد: تغييرات قيمت ارز در دوره هاي گذشته به وضوح نشان مي دهد که سرمايه گذاري در اين بازار به طور حتم ضررهاي هنگفتي را براي مردم به ارمغان خواهد آورد از اين رو با دوري از خريدهاي غير ضرور ارز، بازار به ثبات نسبي نزديک خواهد شد.