بانک مرکزي استارت کمک به توليد و اشتغال کشور را زد

تاریخ انتشار : 1398/12/12

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: بانک مرکزي با اجراي عمليات بازار باز به طور حتم استارت کمک به توليد و اشتغال کشور را زده است.

سيدمحمد حسيني در گفتگو با ايبِنا با تاکيد بر ضرورت استفاده از ابزارهاي موجود در بازار براي کنترل قيمت‌ها، گفت: يکي از اين موارد در رابطه با کنترل نرخ ارز و همچنين بهبود شيوه مبادلات پولي روي آوردن به عمليات بازار باز است که در قانون بودجه نيز دولت به آن اشاره کرده و بانک مرکزي هم مي‌تواند با آن مديريت بهتري را اعمال کند.

وي با بيان اينکه عمليات بازار باز مي تواند به ثبات نرخ ارز کمک کند، افزود: اين روش همچنين مي‌تواند به اقتصاد و اعتماد بيشتر توليدکنندگان به سياست‌ها موثر باشد. اين نماينده مردم در مجلس دهم، با تاکيد بر اينکه با اعتماد بخش توليد به سياست‌گذاري‌ها به طور حتم سرمايه‌ها براي خريد مواد اوليه بدون علت و بدون نيازسنجي از کشور خارج نخواهد شد، تصريح کرد: اگر اعتماد به سياست‌گذاري‌هاي دولت ايجاد نشود به طور حتم ضمن لطمه خوردن توليد و اشتغال، درآمدهاي ناخالص ملي نيز متحمل صدماتي مي‌شوند.

حسيني با بيان اينکه سياست‌هاي مناسبي از سوي بانک مرکزي براي ساماندهي وضعيت ارزي و همچنين شرايط بازار پيشنهاد شده است، گفت: خوشبختانه برنامه‌مداري تيم اقتصادي توانسته بسياري از نوسانات نرخ‌ها را به حداقل ممکن برساند.

وي ادامه داد: بانک مرکزي با اجراي عمليات بازار باز به طور حتم استارت کمک به توليد و اشتغال کشور را زده از اينرو به طور حتم مورد حمايت است. عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه مطالبه ما از بانک مرکزي ارايه گزارش‌هاي دوره‌اي از اجراي سياست‌هاي جديد است، تصريح کرد: هر چند آثار اين اقدامات در اقتصاد ملموس مي‌شود، اما ارايه گزارش وضعيت را شفاف‌تر مي‌کند.