ادغام بانک‌ها شفافيت عملکرد را افزايش مي‌دهد

تاریخ انتشار : 1398/12/17

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با تاکيد بر ضرورت استمرار دولت در ادغام بانک‌ها، گفت: با ادغام بانک‌ها علاوه بر تشديد نظارت‌ها شفافيت بيشتري نيز ايجاد مي‌شود.

نادر قاضي پور در گفتگو با ايبِنا با تاکيد بر ضرورت استمرار دولت در ادغام بانک‌ها، گفت: ادغام و يکپارچگي بانک‌ها به انسجام بيشتر شبکه پولي و مالي کشور کمک مي‌کند. نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه ادغام بانک‌هاي نظامي قدم مناسبي بوده اما انتظار مي‌رود اين موضوع در مورد ساير بانک‌ها نيز پيگيري شود، افزود: با ادغام بانک‌ها علاوه بر تشديد نظارت‌ها شفافيت‌هاي بيشتري نيز ايجاد مي‌شود.

وي با تاکيد بر اينکه ادغام بانک‌ها گامي در مسير اصلاح شبکه بانکي است، تصريح کرد: رهبر معظم انقلاب بر اين مهم تاکيد داشته، از اينرو بايد اين طرح با سرعت بيشتري پبگيري شود. اين نماينده مردم در مجلس دهم با اشاره به ضرورت ارايه گزارشي از سوي بانک مرکزي در خصوص ادغام بانک‌هاي نظامي، افزود: بانک مرکزي ضمن ارايه گزارشي در اين رابطه بايد از طرح جديد خود براي ادغام بانک ها نيز رونمايي کند.

اين نماينده مجلس با تاکيد بر اينکه ساماندهي نظام پولي و مالي کشور در قالب ادغام بانک‌ها به نفع شبکه اقتصادي کشور و حتي مردم است، تصريح کرد: با ادغام بانک‌ها عملکرد منفي آنها کمتر شده و به اين ترتيب با اعتماد مردم به سيستم بانکي و حفظ حقوق ذي نفعان از خروج نقدينگي کلان کشور به سمت بازارهاي موازي مانند طلا و ارز جلوگيري مي شود.

قاضي پور ادامه داد: بايد با ادغام بانک‌ها مسير انجام رسالت اصلي از سوي شبکه پولي و مالي کشور صورت بگيرد، زيرا اکنون بسياري از بانک‌ها در مسير بنگاه‌داري قرار گرفته‌اند. عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: مطالبه ما از بانک مرکزي ارايه گزارش‌هاي دوره‌اي از نتايج ادغام‌هاي صورت گرفته در شبکه بانکي است.