دغدغه مداري بانک مرکزي در مقابل تکانه هاي اقتصادي ناشي از کرونا

تاریخ انتشار : 1398/12/19

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با تاکيد برحمايت از فعالان اقتصادي پس از مهار کرونا، گفت: نظام بانکي با ارايه تسهيلات به فعالان اقتصادي مي‌تواند مشکلات ناشي از کرونارا رفع کند .

نادر قاضي پور در گفتگو با خبرنگار ايبِنا با اشاره به وضعيت نامناسب فعالان اقتصادي در روزهاي منتهي به سال، گفت: بعيد نيست که در ماه جاري آمار چک هاي برگشتي فعالان اقتصادي و توليد کنندگان افزايش يابد.

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد براينکه دولت بايد نسبت به بهبود وضعيت توليدکنندگان اقدام کند، افزود: پس از مهار کرونا بايد بانک مرکزي تدابيري براي جلوگيري از نابودي صنعت در کشور اتخاذ کند.

وي با اشاره به دغدغه مداري بانک مرکزي در روزهاي اخير، تصريح کرد: خوشبختانه شبکه بانکي با ارايه خدمات بسيار مناسب آن هم به صورت غيرحضوري توانسته بسياري از نيازهاي مردم را رفع کند از اين رو انتظار مي رود براي بعد از مهار کرونا نيز تدابيري براي اقشار و صنوف توليدکننده و فعالان شبکه بازار دشته باشد.

قاضي پور با تاکيد بر اينکه بايد نشست مشترکي با حضور فعالان اقتصادي، نمايندگاني از بانک مرکزي و همچنين سازمان مالياتي به زودي برگزار شود، گفت: بايد با حمايت هاي همه جانبه اقتصاد کشور را از برخي تکانه هاي ناشي از کرونا ايمن کرد.
اين نماينده مردم در مجلس دهم از آمادگي کميسيون صنايع و معادن مجلس براي برگزاري نشست مذکور خبر داد و افزود: در شرايط فعلي همه بايد دست به دست هم داده تا بتوانيم به خوبي بحران را پشت سر بگذاريم.

عضوکميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: با فعال شدن سياست هاي حمايتي دولت به طور حتم بحران اقتصادي گريبان ايران را پس از مهار کرونا نمي گيرد.