تصميمات موثر بانک مرکزي براي حمايت از بخش توليد

تاریخ انتشار : 1399/01/23

رييس کميسيون ويژه حمايت از توليد ملي مجلس بر ضرورت تداوم همراهي شبکه بانکي با واحدهاي توليدي در کشور خبر داد و گفت: تصميمات حمايتي اتخاذ شده بانک مرکزي مورد تاييد مجلس است.

حميدرضا فولادگر در گفتگو با ايبِنا با اشاره به تصميمات صورت گرفته از سوي بانک مرکزي براي کاهش اثرات مخرب کرونا بر وضعيت اقتصادي کشور، گفت: خوشبختانه در اين راستا تصميماتي در حوزه استمهال وام ها و همچنين موافقت با ارايه تسهيلات به کسب و کارها صورت گرفته است.

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه تصميمات حمايتي اتخاذ شده بانک مرکزي مورد تاييد مجلس است، افزود: ارايه تسهيلات کم بهره به کسب و کارها و بسياري از مردم از ديگر خبرهاي خوشي بوده که شنيدن پيشنهاد آن بسيار دلگرم کننده است.

وي با تاکيد بر اينکه مطالبه ما از بانک مرکزي همکاري حداکثري شبکه بانکي با مردم در روزهاي شيوع کرونا است، تصريح کرد: بانک ها چه خصوصي و چه دولتي مدتي بايد از فکر سود صرف دوري کرده و بيشتر به ادامه امور خدماتي در راستاي کمک هر چه بيشتر به مردم حرکت کنند.

اين نماينده مردم در مجلس دهم با بيان اينکه ارايه تسهيلات ارزان قيمت بايد در دستور کار همه بانک ها قرار بگيرد، گفت: بايد گزارشي از بانک هاي که بيشترين همکاري را با مردم داشته اند تهيه شود تا از آنها تقدير به عمل آيد.

فولادگر با تاکيد بر اينکه کميسيون ويژه حمايت از توليد ملي جلسات مستمري با بانک مرکزي در راستاي کمک به کسب و کارهاي مختلف داشته و در روزهاي شيوع کرونا نيز اين جلسات ادامه دارد، افزود: برخي از پيشنهادات شبکه بانکي در دست بررسي در کميسيون ويژه قرار دارد و بزودي براي کمک به کسب و کارها در صورت لزوم قانون نيز وضع، يا قوانين موجود اصلاح خواهد شد.

رييس کميسيون ويژه حمايت از توليد ملي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه براي سرپا نگه داشتن واحدهاي توليدي بايد نقدينگي تزريق شود، گفت: اين مهم با کمک و همراهي شبکه بانکي ممکن خواهد شد تا از پيامدهاي تعطيلي اين نوع واحدها و تبعات آن جلوگيري شود.