افزايش تنخواه گردان خزانه از سه به شش درصد

تاریخ انتشار : 1399/01/25

تنخواه گردان خزانه به منظور پيشگيري، امدادرساني و جبران خسارات ناشي از حوادث غير مترقبه، از سه درصد به شش درصد افزايش مي‌يابد.

به گزارش ايبِنا از پايگاه اطلاع رساني دفتر هيات دولت، هيات وزيران در جلسه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ تصويب کرد به منظور پيشگيري، امدادرساني و جبران خسارات ناشي از حوادث غير مترقبه و در اجراي ماده (۱۰) قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت و اصلاحيه آن مبني بر افزايش تا معادل سه درصد تنخواه گردان خزانه و تبصره الحاقي به ماده (۲۴) قانون محاسبات عمومي کشور - مصوب ۱۳۶۶ - موضوع ماده (۱) قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت - مصوب ۱۳۸۰ -، تنخواه گردان خزانه از سه درصد به شش درصد با رعايت بند (م) ماده (۲۸) قانون الحاق برخي مواد به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت (۲) - مصوب ۱۳۹۳ و ساير قوانين مربوط افزايش مي‌يابد.

برهمين اساس، بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران موظف است در اسرع وقت، افزايش تنخواه گردان موضوع اين تصويب نامه را در اختيار وزارت امور اقتصادي و دارايي قرار دهد و وزارتخانه مذکور موظف است متناسب با تخصيص‌هاي صادره توسط سازمان برنامه و بودجه اقدام کند.

اين مصوبه در تاريخ ۲۰ فروردين‌ماه ۱۳۹۹ از سوي اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور براي اجرا به وزارت‌خانه‌هاي اقتصاد و امور دارايي، کشور و سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزي ابلاغ شده است.