رسميت نرخ سود ۱۸ درصدي اوراق گواهي سپرده در بانک‌ها

تاریخ انتشار : 1399/02/10

مديرعامل بانک صادرات با اشاره به تعيين نرخ ۱۵ درصد براي سود سپرده‌هاي بانکي تصريح کرد که در عين حال نرخ سود ۱۸ درصد نيز براي اوراق گواهي سپرده بانک‌ها براي تامين مالي بيشتر به رسميت شناخته شده است.

حجت الله صيدي در گفت‌‎وگو با خبرنگار ايبِنا درباره مصوبه شوراي پول و اعتبار و تمديد نرخ سود ۱۵ درصدي براي سپرده‌هاي يکساله اظهار داشت: سود سپرده‌هاي بانکي کاهش نيافته و همانند نرخ سود مصوبه شوراي پول و اعتبار در سال گذشته است.

وي با بيان اينکه برخي از بانک‌ها و در برخي از موارد نرخ سود ۱۵ درصدي ساليانه را با ابزارهاي مختلف رعايت نمي‌کردند، گفت: جلسه اخيري که بين اعضاي شوراي هماهنگي بانک‌هاي دولتي و نيمه دولتي با اعضاي کانون بانک‌هاي خصوصي داشتيم، مقرر شد يک نظام بخشي به سود سپرده‌ها صورت بگيرد.

مديرعامل بانک صادرات با بيان اينکه مصوبه جديد شوراي پول و اعتبار درباره نرخ سود بانکي همانند مصوبه سال گذشته است، افزود: البته اين مصوبه تاثيري بر سودآوري بانک‌ها ندارد.

صيدي گفت: از سوي ديگر بر اساس اين مصوبه انتشار اوراق گواهي سپرده با نرخ ۱۸ درصد به رسميت شناخته شد و بانک‌ها در زماني که بخواهند تامين مالي بيشتري داشته باشند، مي‌توانند از اين محل و با انتشار اوراق، تامين مالي خود را انجام دهند.