نياز به هزار هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري براي جهش توليد

تاریخ انتشار : 1399/02/15

تهران- ايرنا- وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: براي دستيابي به جهش توليد، حداقل نياز به ۱۰۰۰ هزار ميليارد تومان، سرمايه‌گذاري از سوي دولت، بخش عمومي و بخش خصوصي در بازار سرمايه داريم.

به گزارش روز يکشنبه وزارت امور اقتصادي و دارايي، فرهاد دژپسند در نشست «بررسي فرصت هاي استفاده از ظرفيت بازار سرمايه براي تامين مالي بنگاه ها و بخش خصوصي» تاکيد کرد: براي دستيابي به جهش توليد بايد گام هاي موثرتري براي تنوع بخشي به نظام تامين مالي اقتصاد برداشت.

وي اضافه کرد: با تدابيري که اتخاذ شد در سال گذشته موفق به تامين مالي ۲۷۵ هزار ميليارد توماني براي بنگاه هاي توليدي از طريق بازار سرمايه شديم.

وزير اقتصاد با بيان اينکه خوشبختانه در دولتي مشغول به خدمت هستيم، که تجربه تحقق نرخ بيکاري تک رقمي را در سابقه کاري خود دارد، اظهار داشت: دسترسي به نرخ رشد بالا و بيکاري تک رقمي قابل دسترسي است  و فکر مي کنم بايد اين مدل هاي موفق استاني را به کل کشور توسعه دهيم.

دژپسند گفت: البته به نظر من امروز بازار سرمايه ما به آن توانمندي رسيده است که بتوان بر روي آن حساب کرد.

وزير اقتصاد گفت: در جلسه امروز متوجه شدم تقريبا نمايندگان همه بنگاه هاي حاضر، تمايل به بورسي شدن و حضور در بازار سرمايه دارند اما به دليل نگراني بابت طولاني شدن فرآيند، از ارائه درخواست خودداري کرده اند.

وي افزود: سخن من با اين دسته از دوستان اين است که درخواست خود را ارائه دهند زيرا از يک سو معتقديم ظرفيت بررسي درخواست ها به ميزان کافي در شوراي پذيرش وجود دارد و از سوي ديگر مي گوييم تا درخواست ها ارايه نشود، نقاط ضعف احتمالي عملکرد اين شورا نيز مشخص نمي شود و نمي توانيم براي اصلاح آن اقدام کنيم.

دژپسند ادامه داد: امسال با اذن رهبر معظم انقلاب و دستور ايشان براي آزاد سازي سهام عدالت، بالغ بر ۴۰۰ هزار ميليارد تومان بر ارزش بازار سرمايه افزوده شد و اين رقم با استفاده از ظرفيت هاي etf و سهام شرکت هاي دولتي در طي امسال، افزايش بيشتري مي يابد.

وزير اقتصاد با تاکيد بر اينکه مشارکت بخش عمومي و خصوصي مي تواند ما را در جهش توليد کمک کند گفت: امروز دنيا دارد با استفاده از روش مشارکت، خيلي از مشکلات را حل مي کند و به نظر من، نه تنها بخش خصوص، که دولت هم بايد وارد مشارکت با بخش خصوصي شود.

نشست «بررسي فرصت هاي استفاده از ظرفيت بازار سرمايه براي تامين مالي بنگاه ها و بخش خصوصي» با حضور اعضاي اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و کشاورزي ايران و فعالان اقتصادي به رياست فرهاد دژپسند وزير امور اقتصادي و دارايي با هدف بررسي راهکارهاي استفاده بنگاه هاي اقتصادي و بخش خصوصي از ظرفيت هاي بازار سرمايه برگزار شد.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •