۱۰ شرکت در آستانه عرضه در بورس هستند

تاریخ انتشار : 1399/02/16

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) اظهار داشت: تمام اقدامات براي ورود 10 شرکت وابسته ستاد به بورس انجام شده و در آستانه ورود به بازار سرمايه هستند.

محمد مخبر در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، درباره برنامه ستاد براي واگذاري شرکت‌هاي وابسته اظهار داشت: سال گذشته 9 شرکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام در بازار سرمايه عرضه شدند و براي سال جاري هم تمام اقدامات براي ورود 10 شرکت وابسته ستاد به بورس انجام شده و در آستانه ورود به بازار سرمايه هستند.

وي با بيان اينکه با انجام تشريفات کاري 10 شرکت در بازار سرمايه عرضه مي‌شوند، گفت: با واگذاري اين 19 شرکت،‌ فقط شرکت‌هاي مادر، ستادي و مديريتي که در آنها اقدامات عملياتي انجام نمي‌شود، باقي مي‌ماند بنابراين تمام شرکت‌هاي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام به مردم واگذار شده و خواهد شد.

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام در پاسخ به اين سوال که ستاد يکي از بزرگ‌ترين توليدکنندگان ماسک در کشور بوده اما علي رغم اين حجم از توليد ماسک، اين محصولات به بازار و به دست مصرف کننده نرسيد و اخباري مبني بر احتکار حجم بالايي از ماسک منتشر شد، آيا ستاد فروش مستقيم ماسک داشت؟ تاکيد کرد: اولين توليدي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام در بخش ماسک هفدهم فروردين شروع به کار کرد، بنابراين در آن دوره و اوايل اپيدمي ستاد توليد ماسک نداشت که در توزيع آن هم نقشي داشته باشد.

وي ادامه داد: از لحظه‌اي که ستاد، توليد ماسک را شروع کرد تمام توليدات در اختيار وزارت بهداشت و درمان قرار داده شد و ستاد اجرايي فرمان حضرت امام هيچ دخالتي در روند توزيع نداشت و تمام توليد در اختيار وزارت بهداشت قرار گرفت.

مخبر با تاکيد بر اينکه هيچ دخالتي هم در نرخ گذاري ماسک نداشتم افزود:‌ البته در همان روز بهره‌برداري از کارخانه 4 ميليون ماسک، قيمت ماسک در کشور از سه هزار تومان به هزار تومان رسيد.

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام تاکيد کرد: در تمام اقلام ضد کرونا از جمله دارو، تجهيزات، ماسک و مواد ضدعفوني نه در بخش توزيع و نه قيمت گذاري دخالتي نداشتيم.  

مخبر درباره حمايت‌هاي ستاد از کارگران فصلي و روز مزد آسيب ديده از شيوع کرونا اظهار داشت: ستاد اجرايي فرمان حضرت امام 7 هزار ميليارد تومان در بحث اشتغال سرمايه گذاري کرده است که براي 180 هزار نفر در سال جاري شغل ايجاد خواهد شد. اين سرمايه گذاري در راستاي حمايت از کارگران فصلي و روزمزد است.

وي تاکيد کرد: در کنار اين بسته حمايتي، ستاد اجرايي فرمان حضرت امام 30 ميليارد تومان به کميته امداد و 20 ميليارد تومان به بهزيستي ارايه کرده است که اين کمک ويژه افراد در صف پوشش اين نهادهاي حمايتي هستند و مشمول مددجويان فعلي نخواهد شد.