بهبود شاخص‌ها با همراهي بانک‌ها در فعاليت هاي بورسي مردم

تاریخ انتشار : 1399/02/30

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با حضور بانک‌ها در کنار مردم در حوزه بورس مي توان به بهبود روند فعاليت شاخص هاي بورس نيز اميدوار بود.

سيد مهدي فرشادان در گفت و گو با ايبِنا با اشاره به ورود برخي بانک ها به فروش سهام عدالت، گفت: اين اقدام در راستاي کمک به مردم به ويژه در شهرستان هاي دور افتاده رخ داده تا خدماتي به دارندگان سهام عدالت ارايه شود.

نماينده مردم سنندج در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه بسياري از مردم تجربه حضور و فعاليت در بورس را ندارند، افزود: هدف فعاليت بانک ها در اين حوزه کمک به مردم بوده است.

وي با تاکيد بر اينکه با حضور بانک ها در کنار مردم در حوزه بورس مي توان به بهبود روند فعاليت شاخص هاي بورس نيز اميدوار بود، تصريح کرد: يکي از اقداماتي که مي تواند به از سوي بانک ها صورت بگيرد اين است که آموزش هاي آنلاين فعاليت در بورس نيز ارايه شود که اين موضوع خود مي تواند زمين ساز تحولي در اين حوزه باشد.

فرشادان همچنين ادامه داد: بانک ها با حضور در حوزه فروش سهام عدالت و همچنين کمک به مردم در اين حوزه توانسته اند از ايجاد صف هاي طولاني در دفاتر پيشخوان دولت جلوگيري کنند.

اين نماينده مردم در مجلس دهم با بيان اينکه هدايت سرمايه هاي ريز و درشت به بورس بهترين اتفاق ممکن است، تصريح کرد: اگر دولت در حوزه هدايت سرمايه ها به بورس اقدامي نداشته باشد به طور حتم اين سرمايه ها در بازارهايي همچون طلا و ارز  به آشفتگي قيمت ها دامن مي زنند.

وي ادامه داد: بانک ها نيز مي توانند با عرضه سهام خود در بورس مسير بهتري را براي فعاليت در پيش بگيرند.

فرشادان همچنين با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر آزاد سازي سهام عدالت، گفت: زمان مناسبي فراهم شده تا مردم با فعاليت هاي بورس آشنا شده تا سرمايه هاي خود را از بازارهاي طلا و سکه و ارز حالي کرده و به بورس هدايت کنند.

وي افزود: به طور حتم بهبود شاخص هاي بورس به نفع اقتصاد بوده و مي تواند بهبود شرايط را رقم بزند.

عضو کميسيون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: بايد ساز و کار فعاليت در بورس براي همه فراهم شود تا به اين ترتيب سرمايه هاي خرد نيز نقشي در بهبود اقتصاد داشته باشند.