مشمولان امهال اقساط وام قرض‌الحسنه درخرداد فقط يک قسط پرداخت کنند

تاریخ انتشار : 1399/03/13

بانک‌ها و موسسات اعتباري غيربانکي نبايد بيش از يک قسط از مشمولان طرح امهال اقساط وام‌هاي قرض‌الحسنه ماه‌هاي اسفند ۱۳۹۸ و فروردين و ارديبهشت ۱۳۹۹ دريافت کنند.

به گزارش ايبِنا از روابط عمومي بانک مرکزي، بعضي از بانک‌ها از حساب سپرده برخي از دريافت کنندگان قرض‌الحسنه که بنا به مصوبه شوراي پول و اعتبار در اواخر سال گذشته و به واسطه شيوع بيماري کرونا مشمول امهال اقساط ماه‌هاي اسفند ۱۳۹۸، فروردين و ارديبهشت ۱۳۹۹ شده بودند، در خرداد ماه ۱۳۹۹  بيش از يک قسط برداشته کرده‌اند که اين موضوع خلاف قانون تلقي مي‌شود.

همان‌گونه که پيشتر طي بخشنامه‌هاي متعدد از سوي بانک مرکزي اعلام شد، بانک‌ها و موسسات اعتباري غير بانکي موظفند اقساط تمام دريافت‌کنندگان قرض‌الحسنه که طي دوره مذکور سررسيد مي‌شود را در انتهاي قرارداد و پس از پايان دوره بازپرداخت اقساط دريافت کنند.

بانک مرکزي مجددا تاکيد مي‌کند، چنانچه از حساب سپرده دريافت کنندگان قرض‌الحسنه يا ضامنان آنها بابت اقساط امهال شده ماه‌هاي اسفند۱۳۹۸، فروردين  و ارديبهشت ۱۳۹۹ برداشت شده است، اشخاص مذکور مي‌توانند با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران به نشاني www.cbi.ir  نسبت به ثبت شکايات خود در سامانه «ثبت شکايات احتمالي مشتريان بانکي» اقدام کنند.

شايان ذکر است با بانک‌ها و موسسات اعتباري غيربانکي که در اين خصوص مرتکب نقض مقررات شده باشند و رويه خود را در اين رابطه اصلاح نکنند، بر اساس قوانين و مقررات برخورد قانوني مقتضي مي‌شود.